سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

پایان کار رای گیری در شعب اخذ رای استان اردبیل/آغاز شمارش آرا در شعب

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: کار رای گیری در شعبه های اخذ رای این استان اردبیل راس ساعت 24 امشب به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر نصیری افزود: مردم این استان 700 هزار نفر آرای خود را به صندوق انداختند و همانطور که ٧٠ درصد مشارکت مردم پیش بینی شده بود محقق شده است.

وی اظهار کرد: شمارش آرا در شعبه های رای بلافاصله اغاز شده و کار شمارش آرا در
شماری از روستاها پایان یافته است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به تخلفات مشاهده شده اشاره کرد و گفت:بنا به اعلام دادستان اردبیل حدود 8 نفر متخلف دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

نصیری گفت: حدود ٩٠٠ نفر هم بصورت تکراری پای صندوق حاضر شدند که غیرقانونی بوده و برخورد قانونی هم با آنها صورت گرفته است.

در مجموع یک هزار و 595 شعبه اخذ رای در استان تعیین شده که یک هزار و 79 شعبه روستایی و 516 شعبه آن شهری هستند.

مجموع تعداد واجدان شرایط رای در استان اردبیل 950 هزار نفر می باشند که از این تعداد 38 هزار و 880 نفر از آنها رای اولی هستند.

در این انتخابات یک هزار و 292 صندوق ثابت و 303 صندوق سیار برای اخذ رای مردم در نقاط مختلف استان اردبیل مستقر شده است و بیش از 30 هزار نفر عوامل اجرایی وظیفه رای گیری در شعیه ها را برعهده دارند.

در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اردبیل 6 هزار و 609 نامزد به رقابت می پردازند که از این تعداد 140 نفر در شهرها و سه هزار و 273 نفر در روستاها بعنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.