رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: کار رای گیری در شعبه های اخذ رای استان تا ساعت 24 امشب تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر نصیری افزود: تاکنون ٦٨٠ هزار نفر آرای خود را به صندوق انداختند و همانطور که ٧٠ درصد مشارکت مردم پیش بینی شده بود محقق شده است.

وی اضافه کرد: هنوز شعبه های اخذ رای اردبیل و دیگر شهرهای استان با ازدحام جمعیت رای دهنده روبروست و کار رای گیری در آنها ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: رای گیری در روستاها به اتمام رسیده و کار شمارش آرا در آنها شروع شده و حتی در برخی روستاهای کم جمعیت شمارش آرا به پایان رسیده است.

نصیری از شهروندان خواست در پای صندوق حاضر شده و رای خود را به صندوق بیندازند چون اختمال تمدید دیگر وجود ندارد.

وی به تخلفات مشاهده شده اساره کرد و گفت:بنا به اعلام دادستان اردبیل حدود هشت نفر متخلف دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

نصیری گفت: حدود ٩٠٠ نفر هم بصورت تکراری پای صندوق حاضر شدند که غیرقانونی بوده و برخورد قانونی هم با آنها صورت گرفته است.

در مجموع یک هزار و 595 شعبه اخذ رای در استان تعیین شده که یک هزار و 79 شعبه روستایی و 516 شعبه آن شهری هستند.

مجموع تعداد واجدان شرایط رای در استان اردبیل 950 هزار نفر می باشند که از این تعداد 38 هزار و 880 نفر از آنها رای اولی هستند.

در این انتخابات یک هزار و 292 صندوق ثابت و 303 صندوق سیار برای اخذ رای مردم در نقاط مختلف استان اردبیل مستقر شده است و بیش از 30 هزار نفر عوامل اجرایی وظیفه رای گیری در شعیه ها را برعهده دارند.

در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اردبیل 6 هزار و 609 نامزد به رقابت می پردازند که از این تعداد 140 نفر در شهرها و سه هزار و 273 نفر در روستاها بعنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۰:۵۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
احسنت
آخرین اخبار