سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: در صورت حمله کردهای سوریه، بدون کسب اجازه از فردی اقدام خواهیم کرد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد به دونالد ترامپ گفته است در صورتی که یگان مدافع خلق کُرد به ترکیه حمله کند، این کشور اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، رسانه‌های ترکیه روز پنجشنبه گزارش دادند رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – به دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در سفرش به واشنگتن گفته است در صورتی که آنکارا با هرگونه حمله از جانب یگان‌های مدافع خلق کُرد (ی پ گ) مواجه شود، "بدون کسب اجازه از فردی"، نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد.

ترامپ پیش از دیدار با اردوغان، با مسلح کردن ی پ گ که اکنون به سمت رقه – یکی از پایگاه‌های اصلی داعش – پیشروی می‌کنند، موافقت کرده بود. با این‌حال، اردوغان در کاخ سفید از این تصمیم وی به طور مستقیم انتقاد نکرد.

پس از دیدار روسای جمهور دو کشور، اردوغان در مصاحبه با خبرنگاران در سفارت ترکیه در آمریکا، نگرانی آنکارا درباره ی پ گ را بار دیگر اعلام کرد. آنکارا ی پ گ را شاخه‌ای از گروه پ‌ک‌ک می‌داند که دهه‌ها در بخش‌های جنوب شرقی ترکیه دست به شورش زده اند.

اردوغان گفت: "ما به آن‌ها گفتیم در صورتی که هرگونه حمله از جانب ی‌پ‌گ علیه ترکیه انجام شود، ما قوانین خود را بدون کسب اجازه از فردی به اجرا خواهیم گذاشت."

اردوغان افزود آمریکا تصمیم خود را درباره عملیات رقه گرفته است و ترکیه نیز به دلیل مداخله ی‌پ‌گ نمی‌تواند در این عملیات با آمریکا همکاری کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.