نگرانی مقامات استرالیا از حضور پزشک استرالیایی در فیلم داعش

انتشار فیلمی تبلیغاتی از سوی داعش که در آن پزشکی استرالیایی به نمایش در می آید، سبب نگرانی مقامات استرالیا شده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از انتشار فیلمی تبلیغاتی از سوی داعش که در آن پزشکی استرالیایی به نمایش در می آید، مقامات استرالیا امروز نگرانی شدید خود را در این خصوص ابراز کردند.

در این فیلم که بر روی یوتیوب بارگذاری شده است مردی که خود را "ابو یوسف" می نامد و می گوید به رقه سوریه سفر کرده است تا دانش خود را در اختیار داعش قرار دهد، از پزشکان دیگر می خواهد به تروریست ها بپیوندند.

رسانه های استرالیا اعلام کردند وی "طارق کامله" نام دارد و دوره آموزشی خود را در شهر " آدلاید" استرالیا گذرانده است.

در فیلم منتشر شده، این پزشک با لهجه استرالیایی می گوید: فکر می کنم بخشی از جهاد من در راه اسلام، کمک به مسلمانان در زمینه ای است که در آن تخصص دارم.آرزو می کنم کاش زودتر می آمدم.

جولی پیشاب وزیر خارجه استرالیا در مصاحبه با " رادیو ای بی سی" اعلام کرد این مسأله به شدت نگران کننده است.

وی گفت: آشکار است این اقدام، تلاشی جدید از سوی داعش است تا استرالیایی ها و دیگران را راضی کند جانشان را در معرض خطر قرار دهند.

پیشاب در ادامه افزود: پیوستن به داعش کمکی به مردم سوریه و عراق نمی کند؛ بلکه به منافع این گروه تروریستی کمک می کند.

وزیر خارجه استرالیا همچنین هشدار داد هر فردی به داعش ملحق شود و یا با آن در ارتباط باشد، با حکم زندان 25 ساله مواجه خواهد شد.

"پیتر داتون" وزیر مهاجرت استرالیا نیز با ابراز نگرانی شدید از این مسأله گفت: پیوستن یک پزشک استرالیایی به این گروه که مردم را در خاورمیانه می کشد، موضوعی نیست که بتوان درباره آن سکوت کرد.


انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار