سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

گسستگی دانشگاه‌ها از مدارس نگران کننده است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گسستگی دانشگاه ها از مدرسه ها نگران کننده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی شریعتی نیاسر، امروز در جشنواره نوآوران بنیاد نخبگان سعیدی در دانشگاه کاشان اظهارکرد:

اگر این گسستگی برطرف شود و زمینه آشنایی دانش آموران و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور با دانشگاه ها فراهم شود مفید خواهد بود.

وی با تاکید بر ماموریت مشخصی مرکزهای علمی گفت: این مراکز نباید بدون توجه به نسل آینده بخواهند زمینه توسعه خود را فراهم آورند.

به‌گفته‌وی،برخی چالشها که در آموزش عالی کشور وجود دارد، ناشی از توجه نکردن به بخش آموزش و پرورش است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح‌کرد: تعامل مستقیم آموزش عالی با آموزش و پرورش یکی از سیاستهایی که به همین علت در دولت تدبیر و امید بطور جد به آن پرداخت شد.

شریعتی نیاسر،در ادامه با اشاره به نقش خیرین در توسعه علمی کشور، گفت: فرهنگ خیرخواهی و وقف در کشور ما دارای تاریخی دیرینه است و آنچه که امروز مشاهده می شود توجه خیران به ایستگاه های بالاتر آموزش و پرورش یعنی دانشگاه هاست.

به گفته وی، هم اکنون خیران زیادی در کشور وجود دارند که به توسعه آموزش عالی می اندیشند و درتعامل با آموزش و پرورش برای آینده آموزش عالی کشور زمینه کارآفرینی و کارورزی برای بچه ها را فراهم می کنند.

شریعتی نیاسر یادآور شد: هم اکنون برای مرکزهای مهارتی نظام یک پارچه ای دردست تدوین است تا دانشگاه جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای بتواند آینده شغلی دانش آموزان را که دغدغه والدین است تضمین کنند.

وی در خصوص دانشگاه کاشانبا اشاره اینکه گامهای موثری در این دانشگاه برداشته شده است گفت: توجه به رویکرد خرد جمعی یکی از مولفه های رشد این دانشگاه است که جزو سیاستهای نیز دولت نیز بوده و ما تلاش می کنیم در وزارتخانه این رویکرد را در سایر دانشگاه ها ترویج دهیم.

به‌گفته‌وی، امروز سلاح و تسلیحات نظامی برای پیشرفت کشور موثر نیست بلکه باید بتوانیم از لحاظ پیشرفت علم و فناوری با اقتدار در جهان حرف بزنیم که در این زمینه ایران حرف برای گفتن دارد.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این جشنواره از قرار گرفتن این دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر کشور خبر داد و گفت: این رتبه بر اساس رتبه بندی صورت گرفته در سال تحصیلی 95 - 94 تعیین شده است.

عباس زراعت افزود: دانشگاه های تهران، تربیت مدرس،شیراز،فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، بوعلی سینا همدان و دانشگاه کاشان به ترتیب در جایگاه های اول تا دهم جدول قرارگرفته اند.

وی با بیان اینکه در گذشته دانشگاه ها در کشور قارچ گونه بود، افزود: هم اکنون دانشگاه ها از 1 تا 4 سطح بندی شده اند و دانشگاه کاشان در سطح 2 قرار دارد.

وی یادآور شد: در حالی دانشگاه کاشان در سطح 2 قرار دارد که بسیاری از دانشگاه های مرکز استان ها در سطح 3 قرار دارند.

بنیاد نخبگان سعیدی با سرمایه خیرین برادران علی و مرتضی سعیدی زیرنظارت عالیه ستاد توسعه دانشگاه کاشان به منظور شناسایی، هدایت، حمایت، کشف، جذب و پرورش استعدادهای نخبگان، پژوهشگران و کارآفرینان منطقه کاشان تاسیس شده است.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.