نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی کوچه به کوچه در آمل با تجلیل از هنر مندان و برترین های این جشنواره ، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «کوچه به کوچه» که با حمایت شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمانهای وابسته برگزار شد؛ هشت نمایش ، تندیس از قائمشهر، شرفتو با شامپو بشور از محمودآباد، حراج از بابلسر، سد معبر از ساری، دوشغله ها و آشغالتو وردار از آمل ، زباله، زباله نیست از سرخرود و تصادف از نور به مدت چهارروز در پارک های شهر آمل اجرا شد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آمل در رابطه با این جشنواره گفت: تعداد ۱۴ اثر نمایشی از شهرستانهای مازندران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که درنهایت هیات داوران ۸ اثر برتر را برای نمایش عمومی انتخاب کردند .

صالحی ، هدف از برگزاری این جشنواره را آگاهی بخشی بیشتر شهروندان در زمینه های مختلف شهروندی و انتقال انتظارات متقابل مردم و مدیریت شهری به صورت غیر رقابتی برشمرد وافزود: این جشنواره به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و حمایت اعضای شورای اسلامی شهرآمل و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

وی، ارتقا سطح دانش زندگی شهروندی ، ارتقا سطح فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی در روابط شهروندی ، استفاده از ابزارهای خلاقانه جهت آموزش غیر مستقیم شهروندان ، استحکام پیوندهای شهروندی و مشارکت در زیباسازی شهری و انتقال انتظارات متقابل مردم و مدیریت شهری با زبان هنر را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل در آیین اختتامیه این جشنواره در پارک مادر، گفت: جشنواره تئاتر خیابانی نخستین تجربه ای در میان شهرستانهای مازندران بود که شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل پایه گذار برگزاری آن بودند.

خسرو ابراهیم زاده با اعلام اینکه در سه روز نزدیک به ۲۰ تئاتر خیابانی در بین مردم این شهر به اجرا درآمد، گفت: این شهرستان در زمینه علمی، فرهنگی و هنری شاخص است و به عنوان نخستین خواستگاه علویان محسوب می‌شود.

درپایان این مراسم از سه دهه تلاش و فعالیت سینمایی و تلویزیونی مسعود فروتن نویسنده، کارگردان سینما و تلویزیون ایران تجلیل شد .

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.