سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سلامت تغذیه دانشجویان یکی از اولویت‌های کاری است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با شروع فصل تابستان بخشنامه‌ای درباره بهبود و کیفیت تغذیه دانشگاهیان صادر کردیم و تاکید ما بر این است که باید در این زمینه دقت قابل توجهی شود.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با شروع فصل تابستان مسمویت‌های غذائی بیش از هر بیماری دیگری، سلامتی دانشجویان را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: ما در این خصوص به تمام دانشگاه‌ها بخشنامه‌ای را درباره بهبود و کیفیت تغذیه دانشگاهیان صادر کردیم و تاکید ما بر این است که باید در این زمینه دقت قابل توجهی در این خصوص شود. 

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: بحث کیفیت و سلامت تغذیه دانشجویان برای همه‌ ما بسیار مهم و ارزنده است و همواره بر این موضوع تاکید داریم که این دانشجویان جز سرمایه‌های کشور هستند که نباید به هیچ عنوان به دانشجویان غذای با کفیت پائین تری ارائه شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت بهداشت، کیفیت و ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی و حفظ و ارتقای سلامت دانشجویان همراه و با برنامه ریزی صورت گرفته که باید نکات بهداشتی در زمینه بهداشت در تغذیه دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است 

صدیقی عنوان کرد: در این زمینه باید در انتخاب مواد غذایی دانشجویان نهایت دقت به عمل آید و تا حتی المکان از مصرف مواد غذایی فاسد جلوگیری کرد و باید مواد غذایی دانشجویان با نظارت کارشناسان تغذیه و بهداشت انجام گیرد که سلامت تغذیه دانشجویان یکی از اولویت‌های کاری ما در صندوق رفاه است. 

معاون وزیرعلوم از آسیب شناسی وضعیت تغذیه دانشجویان خبر داد و گفت: این موضوع یکی از مواردی است که در راستای ارتقای کیفیت غذای دانشجویان دنبال می‌کنیم، بنابراین هم اکنون در حال مطالعه و آسیب شناسی وضعیت تغذیه و سلف سرویس دانشگاه‌ها هستیم.

وی یادآورشد: هرچند به دلیل کمبود اعتبارات بخش تغذیه دانشگاه‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم، اما در نظر گرفتن کیفیت و تنوع غذایی را برای دانشجویان در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.