سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

خسارت 274 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی

مجموع خسارت سرمازدگی به بخش زراعی کشاورزی در نقاط مختلف استان سمنان به 10 میلیارد و 800 میلیون تومان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان  گفت : خسارت سرمازدگی به درختان باغ های استان 193 میلیارد تومان در نقاط مختلف استان سمنان برآورد می‌شود و خسارت های ناشی از سرمازدگی در بخش سردرختی به 69 میلیارد و 400 میلیون تومان می رسد.  

ایرج رئیسیان با اشاره به این که 11 هزار و 500 بهره بردار در اراضی و باغ‌های استان سمنان به خاطر سرمازدگی ضرر و زیان دیده‌اند، افزود : این سرمازدگی ناشی از سرمای سوم آذر 95 زمانی که درختان هنوز به خواب زمستانی نرفته بودند آغاز شد و در بهار 96 علائم خود را نشان داد.

وی  تصریح کرد: بیشتر درختان خسارت دیده از سرمازدگی در شهرستان سمنان درختان انار، انجیر و زیتون، در شهرستان شاهرود انگور، در دامغان پسته، در گرمسار و آرادان انار و زیتون، در مهدی‌شهر انار و گردو، در سرخه انار و زیتون و در میامی زردآلو و انگور بوده است‌.

43 هزار بهره بردار در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری در استان سمنان فعالیت دارند، محصولات کشاورزی مهم در شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه انار، انجیر، و زیتون، محصول مهم کشاورزی شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان انگور، زردآلو و گیلاس، محصول مهم کشاورزی شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان خربزه و محصولات گلخانه‌ای و محصول عمده شهرستان دامغان پسته است.

محصولاتی مانند انار، خربزه و انگور از استان سمنان به خارج از کشور می شود.
 
انتهای پیام / ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.