سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

34 هزار و 600 رای اولی در همدان

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: 34هزار و 600 نفر در این استان رای اولی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ابراهیم الهی تبار گفت: طبق آخرین آمار دریافتی از سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 288 هزار نفر معادل 74 درصد مردم استان همدان شرایط لازم برای حضور در پای صندوق های رای دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: یک هزار و 370 شعبه اخذ رای در استان همدان پیش بینی شده است که 811 شعبه در روستاها و 559 شعبه در شهرها دایر شده است.

الهی تبار افزود: یک هزار و 31 شعبه ثابت و 339 شعبه سیار کار جمع آوری آرای مردم استان همدان را عهده دار هستند.

وی بیان کرد: پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در 29 شهر و حدود 910 روستای این استان برگزار می شود.

الهی تبار افزود: در چهار شهر استان همدان که هفت کرسی نمایندگی شورای شهر دارند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود که شامل 210 شعبه اخذ رای می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: 6 هزار و 470 تن برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی نام نویسی کردند که 119 تن در هیات اجرایی رد صلاحیت شدند.

وی بیان کرد: بیشترین افراد رد صلاحیت شده در شهرستان‌‌های نهاوند با 11 نفر، همدان 6 نفر و کبودراهنگ 5 نفر بوده است.

الهی تبار در ادامه گفت: در جریان انتخابات 223 داوطلب شورای روستا و 92 داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: همدان با 30 داوطلب و ملایر با 19 داوطلب بیشترین میزان انصرافی ها را در شورای شهر دارند.

محمد ابراهیم الهی تبار افزود: بخش مرکزی ملایر با 25 انصرافی، مرکزی کبودراهنگ با 18 انصرافی و حوزه مرکزی همدان با 17 انصرافی بیشترین داوطلبان انصرافی را در حوزه روستایی داشته اند.

انتهای پیام/ ش

 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.