سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت خانه قاجاری عباس‌پور در بافت تاریخی شیراز آغاز شد

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از مرمت خانه تاریخی عباس‌پور واقع در بافت تاریخی شیراز خبر داد.

به‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری فارس؛ مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از مرمت خانه تاریخی عباس‌پور واقع در بافت تاریخی شیراز خبر داد.
 
مصیب امیری مدیر کل میراث‌ فرهنگی این استان امروز شنبه ۲۳ اردیبهشت با اعلام این خبر گفت: خانه قاجاری عباس‌پور در سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۷۰۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او به اعتبارات اختصاص‌یافته برای مرمت این خانه تاریخی اشاره کرد و افزود: هزینه مرمت خانه عباس‌پور از محل اعتبارات ملی با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۳۴۰ میلیون ریال تأمین شده است و مرمت در قسمت‌های اضطراری و استحکام‌بخشی بنا در حال انجام است.

خانه عباس‌پور در بافت تاریخی شیراز واقع شده است و متعلق به دوره قاجار است.

این منزل تاریخی دارای حیاط مرکزی است که چهار طرف آن ساخت‌ و ساز وجود دارد. ورودی بنا در ضلع جنوبی است. در ضلع شمالی اتاقی با درک چوبی وجود دارد که تالار اصلی بنا است. در دو طرف درک دو جرز با تزیینات آجرکاری و تلفیق کاشی دیده می‌شود و در ازاره سنگی آن حجاری‌هایی به شکل ستون نما‌ها و نورگیرهای مشبک وجود دارد. سقف تالار شمالی بسیار زیبا و دارای نقوش متنوعی است.
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
خیلی جالب هست