پاک‌سازی سیمای روستای تاریخی کندوان از آسیب‌های بصری با هدف تکمیل پرونده ثبت‌جهانی این اثر آغاز شد.

به‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، پاک‌سازی سیمای بصری روستای تاریخی کندوان را پایگاه تاریخی کندوان با مشارکت اهالی این روستای تاریخی انجام داده است.

علیرضا قوچی، مدیر پایگاه پژوهشی روستای تاریخی کندوان، امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اینکه پرونده ثبت‌جهانی روستای تاریخی کندوان در مرحله آماده‌سازی و تکمیل قرار دارد، با تلاش کارشناسان پایگاه، سیمای بصری روستای کندوان از آسیب‌های بصری، با اقداماتی، چون حذف بنر و پارچه‌نوشته‌ها و جایگزینی با تابلوهای متناسب با بافت، پاک‌سازی شد.

او افزود: «درحال‌حاضر، پس از حذف بنر‌ها و تابلوهایی که با بافت تاریخی روستا همخوانی نداشتند، اقدام به جایگزینی تابلوهایی چوبی و سنتی در اولویت قرار گرفته است.»

به‌گفته قوچی، اقدامات مرمتی و استحکام‌بخشی در روستای تاریخی کندوان سبب شده تا مردم به حفاظت و نگه‌داری از این بافت به‌صورت جدی اهمیت بدهند، به‌طوری که این روستای تاریخی با توجه به جریان زندگی مردم در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

کندوان به‌عنوان تنها روستای زنده صخره‌ای جهان محسوب می‌شود که زندگی طبیعی مردم در آن جریان دارد.

این روستای ۷۰۰ ساله در شمال‌ غرب ایران و واقع در ارتفاعات کوه سهند، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و شگفتی‌های کشور است که تاکنون هویت باستانی خود را حفظ کرده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار