سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیم سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تدوین مستندی درباره بحران آب به پایان خود می‌رسد

مستند بلندی به کارگردانی ابراهیم سعیدی مراحل فنی خود را انجام می‌دهد.

ابراهیم سعیدی کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت ساخت مستند «هیوا» به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مراحل پایانی تدوین این اثر توسط خودم را پشت سر می‌گذاریم و از طرفی ساخت موسیقی را علی صمدپور و صداگذاری را حسین قورچیان انجام می‌دهد.

وی درباره وضعیت اکران «ماندوو» تا به امروز بیان کرد: این فیلم از دوم در شهرستان‌ها و از نهم در شهرستان‌ها و بخش هنر و تجربه اکران شده است که البته چون درگیر مشغله کاری بودم و ترجیح دادم زمان بیشتری بگذرد و چگونگی اکران آن را بررسی کنم.

وی ادامه داد: هدف ما این است که روی اکران شهرستان‌ها بیشتر کار کنیم و اکران‌های بهتری برای این فیلم بگیریم.

گفتنی است؛ مستند بلند «هیوا» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم سعیدی درباره بحران کم‌آبی و خشک شدن دریاچه ارومیه است و موضوع زیست محیطی را در بر می‌گیرد.

شایان ذکر است، اکران «ماندوو» به معنای خسته، نخستین ساخته بلند سینمایی ابراهیم سعیدی با موضوع مهاجرت از روز دوم اردیبهشت ماه جاری به زبان کُردی و با زیرنویس فارسی در گروه سینماهای «هنر و تجربه» در سینماهای کشور آغاز شده است.

در «ماندوو» تعدادی از بازیگران ایرانی و کردستان عراق از جمله تیما امیری، روژان محمد جزا، شهاب (هاشم) فاضلی، اوستا خالد، صلاح‌الدین شیخ محمدی، عبدال شوکت عبدال، محمود گلی، خاتون غدیر شمران، اسماعیل کریم، سوران ابراهیم، زمان حمید شفیق و زمن شفیق شمران به ایفای نقش می‌پردازند.

تعدادی از عوامل فیلم سینمایی «ماندوو» عبارتند از کارگردان و تدوین: ابراهیم سعیدی، مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، فیلمنامه: ابراهیم سعیدی و حسین مرتضاییان آبکنار، صدابردار: حسین قورچیان، موسیقی: علی صمدپور، مونتاژ: ابراهیم سعیدی، طراحی صدا و صداگذاری: حسین قورچیان و ابراهیم سعیدی، ناظر فنی صدا: علیرضا نکولعل، طراح صحنه: سیوان سعیدیان، گریم: علیرضا جوادپور، طراح لباس: روناک رسول‌پور، عکاس: داود عباسی و کاوس آقایی، مجری طرح و مدیر تولید: فرزین کریم، مدیر داخلی: شیخ محمدرضا، منشی صحنه: گلکو پرهیزکار، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امید راستبین، دستیاران کارگردان: سوران ابراهیم و اسماعیل کریم، فیلمبرداری پشت صحنه: کاوس آقایی و مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی و منوچهر جهانی.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.