صداگذاری فیلم مستند «بنه‌ وار لالی» به اتمام رسید

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تدوین و صداگذاری فیلم مستند «بُنه وار لالی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مرتضی شهبازی گندمکاری برای پخش از شبکه مستند سیما به اتمام رسید .

این فیلم مستند یکی از مجموعه سفرهای تحقیقاتی، علمی و پژوهشی انجمن مردم نهاد پژوهشکده قوم بختیاری و کارگروه تاریخ آن است. که با هدف حفظ و صیانت از آداب و رسوم، سنن و فرهنگ قوم بختیاری به همت دکتر آرمان راکیان و با حضور جمعی از اندیشمندان، فرهیختگان و علاقمندان به فرهنگ این قوم کهن ایران زمین تشکیل شده است. 

قوم بختیاری که در استان‌های چهار محال و بختیاری- خوزستان- فارس- بوشهر- ایلام- لرستان و ... پراکنده است، دارای آثار باستانی و تاریخی متعددی می‌باشد. شناسایی، نگهداری و حراست از این آثار فرهنگی و تمدنی می‌تواند آنها را از خطر فراموشی و نابودی مصون بدارد.

شهر سنگی و تاریخی بُنه وار لالی در فاصله صد و هفتاد کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار گرفته، و محل حکومت حکمرانان بختیاری در دوره صفویه بوده است.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از:

تهیه‌کننده و کارگردان: مرتضی شهبازی گندمکاری- دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مهیار بختیاری- تصویربردار: محمد ثریا- مجتبی طاهری- صدابردار: رامین قلی بیاتی- تدوین و میکس صدا: مرتضی شهبازی گندمکاری- موسیقی: زنده‌یاد بهمن علاءالدین (مسعود بختیاری )- مسلم شریفی- عکاس: حجت پولادی- مدیر تولید: میثم بیرانوند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار