محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت و گو با خبرنگار
حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح صلاحیت حرفهای اظهار داشت: در گذشته به دلیل آنکه شرط صلاحیت حرفهای مستقر نبوده و هر کس در هر کار و حرفهای و با هر مدرکی جایگاه شغلی را پر میکرد به همین خاطر مردم و بخصوص جوانان سراغ آموزشهای حرفهای و مهارتی نمیرفتند.
وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک مرکز آموزشی مهارتمحور بوده که در آن آموزشهای مهارتی با هدف کسب تجربه با توجه به نیازمندیهای بازار کار دانشجویانی را تربیت میکند و در این راستا خوشبختانه تا به امروز در امر آموزشهای عملی و مهارتی موفق بوده است.
امید عنوان کرد: برخی از مراکز دانشگاه علمی کاربردی که برای دورههای مهارتی تأسیس شده بودند به خوبی در حوزه آموزش شغل و کارآفرینی دقیق عمل نکرده و همین مسئله سبب بروز چالشهایی شده است.
وی تأکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی شغلمحور بوده و باید در راستای همین مأموریت دانشجو بگیرد و اگر از این مأموریت خارج شود نتایج غیرقابل قبولی به دست میآورد و دانشجویان به خوبی نمیتوانند یک مهارتی را کسب کنند.
امید ادامه داد: دانشآموزان دبیرستانی اگر مطمئن باشند که با تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی شغلشان تأمین و یا آموزشهای کارآفرینی به آنها داده میشود از درس خواندن در این مرکز آموزشی مهارتی احساس رضایت کرده و همین مسئله سبب میشود تا بسیاری از آنها به سمت دانشگاه علمی کاربردی برای ادامه تحصیل بیایند.
وی گفت: نگاه مدرکگرایی خوشبختانه در کشور کم شده و مردم متوجه شدند که مدرک کارگشا نبوده و داشتن آن به تنهایی نمیتواند شغلی را ایجاد کند.