رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سهم تولیدات ناخالص داخلی کشور در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه برای تحقیقات پایین بوده است.

محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عدم تحقق برنامه سوم و چهارم توسعه در افزایش سهم تحقیقات گفت: متأسفانه برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه در افزایش سهم تحقیقات از GPD تحقق پیدا نکرد، بطوریکه در برنامه چهارم این سهم به صفر تبدیل شد و در دور بعد تنها نیم درصد از سهم تولید ناخالص داخلی به نحقیقات درنظر گرفته شد. GPD تحقق پیدا کرد.

وی بیان کرد: در طی سال گذشته تفاهم‌نامه‌های علمی و همچنین مراودات تحقیقاتی و پژوهشی بین ایران و دانشگاه‌های مطرح دنیا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و بسیاری از موانع و محدودیت‌ها از جلوی پای محققان و دانشگاه‌های کشور برداشته شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: در طی سال اخیر همکاری‌های مختلفی بین مراکز علمی دنیا و آموزش عالی کشور و بخصوص دانشگاه علمی کاربردی انجام شده است.

وی تأکید کرد: در طی یک سال اخیر حجم مالی همکاری‌های علمی به طرز چشمگیری رشد داشته است و همین مسئله سبب شده تا رنکینگ دانشگاه‌های ما بهبود یابد.

امید افزود: آخرین دوره برگزاری تحصیلات در مقطع ارشد در سال ۹۳ بوده که فعلا قصد راه‌اندازی مجدد این دوره را تا پایان یافتن و ساماندهی مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار