سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

رصد نیازسنجی آموزشی در همه بخش‌های تولیدی

نیاز سنجی آموزشی در همه بخش‌های تولیدی و واحدهای صنعتی، یکی از اساسی‌ترین رکن‌ها در مباحث صنعتگران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در نشست آموزشی مراکز علمی کاربردی، گفت: یکی از مهمترین عوامل پیشرفت در واحدهای صنعتی آموزش است و باید این مهم نهادینه شود تا شاهد رونق تولید و رقابت پذیری محصولات در بازارهای داخلی و خارجی باشیم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما آموزش در فضای کسب و کار بوده و نباید مورد غفلت قرار بگیرد، زیرا با آموزش بسیاری از مسائل صنعتگران قابل حل است.

ساوه رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در ادامه این نشست گفت: نقش آموزش در حوزه صنعت بسیار مهم و استراتژیک است و باید با دقت سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دراین حوزه انجام. پذیرد.

وی افزود: تفاهم نامه فی مابین با هدف ارائه آموزش بهتر و باکیفیت‌تر به واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بسته شده تا بتوانیم به این واحد‌ها خدمت رسانی بهتری در بحث آموزش انجام دهیم.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مباحث آموزشی براساس تفاهم نامه به سازمان‌های تابعه ابلاغ شده تا به زیرمجموعه‌های خود ارائه دهند و مورد بهره برداری هدفمند قرار گیرد.

انوشه مدیر دفتر توسعه صنعتی و بنگاه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران هم در ادامه این نشست گفت: بحث و نقش آموزش در شهرکهای صنعتی باید به صورت کاربردی اجرایی شود، زیرا یکی از راههای تقویت و توانمندی واحدهای صنعتی است.

وی افزود: تمام شرکت‌های استانی باید ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های علمی کاربردی داشته باشند و مراکز آموزشی تحت امر خود را با صنعت پیوند نزدیکی بدهند و از فرصت‌ها به نحوه شایسته در جهت استفاده کارکنان واحدهای صنعتی بکار ببرند.

مدیر دفتر توسعه صنعتی و بنگاه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید در سال ۹۵ پیرو مصوبات قرارگاه اقتصاد مقاومتی ۱۱۸ هزار نفر معادل ۷ / ۲ میلیون نفر ساعت توسط سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در کل کشور آموزشهای مدیریتی، کارشناسی و مهارتی انجام شده و برای سال ۹۶ نیز ۱۶۴ هزار نفر پیش بینی شده است.

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.