سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهرود;

کاهش تصادفات جاده ای در استان

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : تصادفات جاده‌ای در سطح محورهای مواصلاتی این استان در سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و ترابری استان سمنان در اولین جلسه هم اندیشی راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای در سال ۹۶ با بیان اینکه مجموع تصادفات در سال گذشته ۱۸ درصد و تصادفات نوروزی ۲۵درصد کاهش داشتند گفت : رسانه ها، فرهنگ سازی، رفع نقاط حادثه خیز، آموزش و پرورش، ساخت زیر ساخت های تفریحی برای استراحت در جاده ها و ... در زمره عوامل مهم کاش تصادفات هستند.

وی افزود: راه های استان سمنان غالبا کویری هستند و جلوه بصری زیبایی ندارند همچنین فاصله بین شهرها زیاد است لیکن مبلمان جاده ای و زیباسازی از جمله نورپردازی و رنگ آمیزی تقاطع های غیر همسطح، روشنایی، نهال کاری، احداث پارکینگ و سکوهای نماز، اصلاح شیب شیروانی، شانه سازی، کاهش تعداد نقاط حادثه خیز، افزایش گاردریل و نیوجرسی، لکه گیری و روکش آسفالت از اقدامات چشمگیر در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در سال های اخیر بوده است.

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان، گفت: تصادفات هم از لحاظ اقتصادی و هم از جنبه های عمومی تاثیرات بسیار منفی در خانواده ها داشته و تبعات اجتماعی و روانی ناشی از تصادفات بر خانواده ها قابل جبران نیست.

نژاد صفوی با بیان اینکه ۷۴درصد تصادفات ناشی از خواب آلودگی هستند، تاکید کرد: این امر را باید فرهنگ سازی کرد چرا که مردم حاضر هستند با جان خود بازی کنند اما استراحت هر ۹۰ دقیقه رانندگی را به جان نخرند لیکن باید در این حوزه فرهنگ سازی کرد.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه رفع مشکلات راه‌ها نیازمند حمایت مسئولان است افزود: برای کاهش تصادفات و بهبود وضعیت جاده‌های استان نیاز است تا تمامی دستگاه‌های مربوط همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام / ه
 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.