کاهش 40 درصدی تلفات تصادفات درون شهری در استان سمنان

رئیس پلیس راهور استان سمنان از توقیف هزار و 58 دستگاه خودرو و چهار هزار و 451 دستگاه موتور سیکلت متخلف در معابر شهری استان سمنان در 9 ماه سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: تلفات سوانح رانندگی در معابر درون شهری استان سال 95 حدود 40 درصد کاهش یافت.
سرهنگ رحیم ساعد افزود: 22 نفر در 9 ماهه سال 95 در سوانح رانندگی در معابر درون شهری استان سمنان جان خود را از دست دادند و این تعداد در مقایسه با 37 فوتی سوانح رانندگی معابر درون شهری استان سمنان سال 94 در همین مدت، 15 نفر کمتر و نشاندهنده کاهش 40 درصدی است.
رییس پلیس راهور استان سمنان، بی توجهی به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را مهمترین عامل وقوع تصادفات معابر درون شهری عنوان کرد و گفت: بیشترین تلفات حوادث و سوانح معابر درون شهری مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت‌ها بوده است.
سرهنگ ساعد، از توقیف هزار و 58 دستگاه خودرو و چهار هزار و 451 دستگاه موتور سیکلت متخلف در معابر شهری استان سمنان در 9 ماه سال 95 خبر داد و گفت: نداشتن کلاه ایمنی، داشتن سرعت غیرمجاز و رعایت نکردن قوانین دلایل اصلی توقیف موتورسیکلت و توقف دوبل، توقف در محل های توقف ممنوع، داشتن سرعت غیرمجاز و دیگر موارد، علت توقیف خودرو بوده است.
وی از نصب و راه اندازی دوربین های تصویری پایش و ثبت تخلفات در معابر شهرهای سمنان، دامغان، گرمسار، شاهرود و مهدی شهر در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: هم اکنون اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت ها اختصاص یافته و پس از فراهم شدن مقدمات، به سرعت، این دوربین ها در معابر شهری این شهرها نصب می شود.
رئیس پلیس راهور استان سمنان اضافه کرد: این سامانه با همکاری شهرداری های استان ایجاد می شود و علاوه بر کنترل ترافیک معابر، بهره برداری های گوناگونی از آن صورت می گیرد.
وی افزود: برای پیشگیری از تلفات در معابر درون شهری، در برنامه های فرهنگی آموزشی پلیس و ارتباط با رسانه های گروهی، برنامه‌ریزی ویژه ای انجام شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان، از اجرای طرح های مختلف ساماندهی میادین و انضباط اجتماعی در استان به ویژه شهرستان سمنان در سال 95 خبر داد و از همراهی و مشارکت قابل قبول مردم در طرح های ترافیکی پلیس راهور تقدیر کرد و افزود: طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی نیز با هدف پیشگیری از جرایم انتظامی و حوادث ناگوار ترافیکی، از برنامه هایی است که اجرا شد و در ادامه، با قاطعیت تمام در سایر شهرستان ها نیز اجرایی می شود.
سرهنگ ساعد اضافه کرد: برخورد با موتورسواران متخلف، آموزش و فرهنگ سازی برای دانش آموزان، موتورسواران و شهروندان، اصلاح و رفع اشکالات فنی معابر، از اقدام های اجرایی در قالب طرح انضباط اجتماعی در معابر درون شهری استان سمنان بوده است.
رئیس پلیس راهور استان سمنان یادآور شد: اجرای موفق طرح انضباط اجتماعی با هم افزایی استانداری، شهرداران، شوراهای ترافیک استان و شهرستان ها و همچنین همراهی شهروندان با رعایت قوانین و مقررات میسر است.
سامانه تلفنی 120 در استان سمنان برای پاسخگویی شبانه روزی به مردم فعال است و شهروندان می توانند با تماس با این سامانه، از وضعیت راه ها، انواع خدمات پلیس راهور و پیگیری صدور پلاک و گواهینامه خود اطلاع یابند.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.