سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن از روسیه برای حل بحران شبه جزیره کره کمک خواست

وزیر خارجه ژاپن خواستار همکاری با روسیه برای حل و فصل بحران در کره شمالی شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ "فومیو کیشیدا"، وزیر خارجه ژاپن امروز سه شنبه با اشاره به نفوذ روسیه بر کره شمالی گفت: توکیو خواستار همکاری با مسکو برای حل بحران در شبه جزیره کره است.

این مقام ژاپنی ضمن حضور در پارلمان و تاکید بر این مطلب که مذاکره با پیونگ یانگ بی معنی است، اظهار داشت: «روسیه از نقش مهمی در برخورد با کره شمالی برخوردار است. با توجه به این موضوع، در نشست ۲+۲ وزرای خارجه و دفاع در ماه مارس و همچنین اجلاس سران در ماه آوریل، مذاکراتی با روسیه برای حل بحران شبه جزیره کره داشتیم. نخست وزیر "شینزو آبه" پس از این دیدار ابراز امیدواری کرد که روسیه نقش سازنده‌ای برای پایان دادن به مناقشه در شبه جزیره کره خواهد داشت. مسکو و پکن نفوذ بسیار زیادی بر کره شمالی دارند؛ بنابراین تعامل با آن‌ها حائز اهمیت است.»

تنش میان آمریکا و کره شمالی در چند ماه اخیر، به بالاترین سطح رسیده است. کابینه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد "استراتژی صبر" در قبال پیونگ‌یانگ دیگر به پایان رسیده است و آمریکا آمادگی دارد با کمک چین و یا بدون همراهی این کشور، اقدامی بازدارنده علیه کره شمالی انجام دهد.

دونالد ترامپ در سخنان هفته گذشته اظهار داشت خواستار حل صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای کره شمالی است؛ اما در عین حال هشدار داد وقوع یک جنگ تمام عیار با این کشور کاملا محتمل است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.