سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

جشنواره نشاط و امید جوانان در همدان

به مناسبت بزرگداشت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان جشنواره نشاط و امید جوانان در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان در جشنواره «امید و نشاط اجتماعی جوانان» گفت: نام گذاری روز جوان ظرفیت بالقوه‌ای در راستای فرهنگ سازی دینی در کشور جمهوری اسلامی است.وی با بیان اینکه باید به جوانان به عنوان یک فرصت با پتانسیل بسیار بالا نگاه شود، افزود: بیشترین خدمات و افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران توسط جوانان رقم خورده است.
 
رسول منعم جوانی را فصل شکفتن و میلادی دوباره برای انسان دانست و بیان کرد: به مناسبت هفته نکوداشت جوان برنامه‌های فرهنگی وورزشی متنوعی در سطح استان برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه از 9 تا 15 شعبان به مناسب میلاد حضرت علی اکبر(ع) هفته جوان نامگذاری شده است، بیان کرد:از ویژه برنامه‌های هفته جوان که در روز دوشنبه با همکاری سازمان‌های مردم نهاد برگزار می شود برنامه جوانان و نشاط اجتماعی است.
 
منعم با اشاره اینکه امسال 56 برنامه در حوزه ازدواج در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت:اجرای طرح همسان گزینی ازدواج، برگزاری جشن گلریزان و جشنواره بهار از جمله این برنامه‌ها هستند.
 
وی با بیان اینکه ازدواج و خانواده یکی از محورهای اصلی برنامه‌های معاونت امور جوانان است، گفت:نه یک دستگاه بلکه 22 سازمان می توانند در امور مربوط به جوانان تاثیرگذار باشند که در سال گذشته بیش از 125 برنامه در حوزه جوانان استان همدان برگزار شد.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه هر مقام مسئول در استان باید برای جوانان برنامه‌ای ویژه تدوین کند، بیان داشت: این هفته فرصتی مناسبی برای بیان مشکلات جوانان و بر طرف کردن مشکلات و معضلات این قشر می باشد.
 
منعم با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های شاخص هفته جوان برگزاری 12 جشن در 7 شهرستان همدان است، عنوان کرد و افزود: برای هفته جوان برنامه های متنوع و متعددی پیش بینی شده که یکی از آنها برگزاری جشنواره جوانان و نشاط اجتماعی با هدف ایجاد شور و نشاط در بین جوانان است و این برنامه با همکاری سازمان های مردم نهاد برگزار می شود.
 
منعم گفت: موضوع جوانان یکی از محوری ترین و اصلی ترین موضوعات کشور است و باید در هفته جوان تمام دستگاهها نگاه ویژه ای به حوزه جوانان داشته باشند و در راستای حل مشکل آنها اقدام کنند.
 
وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۹۶ برنامه در حوزه جوانان اجرا شده که یک نمونه آن برگزاری جشنواره پیوند آسمانی بوده است و علاوه بر آن شاهد برگزاری ۳۶ جشن و همایش در حوزه فرهنگی و جوانان بودیم.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: برگزاری ۴۲ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان به ریاست استاندار و فرمانداران اقدام خوب دیگر در حوزه جوانان بود که در این جلسات مصوبات خوبی در حوزه جوانان داشتیم.
 
منعم اضافه کرد: در سال جاری بیش از ۸۵ برنامه در حوزه فرهنگی و امور جوانان در سال ۹۶ در نیمه اول سال پیش بینی شده که می تواند اقدام خوبی در حوزه جوانان باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مجمع خیرین ازدواج راه اندازی شد، اظهار داشت:این مجمع در سال گذشته سه جشن گلریزان برگزار کرد که در این جشن ها 250 میلیون تومان جمع آوری شد و 130 زوج توسط این مجمع برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده‌اند.
اجرای موسیقی سنتی و تواشیح از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 
در پایان این مراسم از سروش باسلی زاده جوان نخبه علمی، رسول سیف جوان نمونه روستایی، ایرج کوچک زاده جوان کتاب خوان نمونه ، سجاد سلطانی جوان نمونه توانایی های خاص ، امیر جباری جوان نمونه ورزشکار، یونس وصالی مزین جوان نمونه فعالیت بشر دوستانه، علی دری سرباز جوان نمونه، علیرضا صفاریان جوان نمونه قرآنی، سیده آرمینه عقیلیان سمن جوان نمونه ، زهرا سیف جوان نمونه ورزشکار و محمد علی فراقیان جوان نمونه کارآفرین با اهدا لوح و هدایا تجلیل شد.
 
انتهای پیام/ د 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.