سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مودودی:

ایران مانند جعبه سیاه ناشناخته ای برای سرمایه گذاری است

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های خارجی که دارای دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا هستند نباید به ایران فقط به چشم یک بازار صفر نگاه کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا مودودی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست دومین نمایشگاه بین المللی ماشین ابزار و تجهیزات فلزکاری گفت: شرایط امروز شرایط مهمی برای ما در حوزه شکوفایی صنعتی و تجاری است. برگزاری این نمایشگاه می تواند ظرفیتی را برای کشور فراهم کند تا بتوانیم از جهت دانش فنی و تکنولوژی های خوب دنیا با کشورهای دیگر تعاملات خود را توسعه دهیم.

 مودودی تصریح کرد: شایسته است تا به عنوان سازمان توسعه تجارت که متولی برگزاری چنین نمایشگاهی است از کشورهای خارجی که هم دارای دانش فنی و هم صاحب تکنولوژی روز دنیا هستند بخواهیم که به ایران فقط به چشم بازار نگاه نکرده و بدانند ایران مانند جعبه سیاه ناشناخته ای برای سرمایه گذاری است.

وی همچنین تاکید کرد: بازار در ازای بازار، باید سر لوحه همه قرارهای مشترک با خارجی ها باشد و اگر آنها سهمی از بازار ایران را می خواهند باید تولید کالا را مد نظر قرار داده که بازار کل منطقه را هدف بگیرند.

در ادامه این نشست امیر حسین شیروی مدیر کل دفتر ماشین آلات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تشکیل نمایشگاه ای ام بی ایران در دو هفته آینده گفت: وزارت صنعت از هر گونه فعالیتی که به گسترش صنعت که از نظر دانش فنی و چه از نظر تکنولوژی کمک کند، استقبال می کند.

وی در ادامه افزود: از شرکت کنندگان خواستیم که حتما ماشین آلات را به نمایشگاه بیاورند. همچنین در سال گذشته از شرکت کنندگان خارجی خواسته شد که با تولید کنندگان ماشین آلات داخلی در تماس بوده و در تولید با آنها مشارکت کنند و تا به حال همکاری های خوبی در این زمینه شکل گرفته است.

مدیر کل دفتر ماشین آلات صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اذعان داشت: باید توجه داشت ابزار و ماشین آلات یکی از پارامترهای موثر در قیمت تمام شده محصول و ارتقای کیفیت آن است و دوری از تکنولوژی روز دنیا به دلیل تحریم های 10 ساله ما را بر آن داشت تا این نمایشگاه را ترتیب دهیم.

وی در پایان اشاره کرد: آشنا کردن شرکت های آلمانی با شرایط منطقه ای ایران و خاورمیانه یکی دیگر اهداف ما در تشکیل این نمایشگاه بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، تجارت ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.