سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ‌وقت برای نمایشگاه‌هایمان نوگرایی نداشتیم

متاسفانه ما هیچ‌وقت در ارتباط با نمایشگاه‌هایمان نوگرایی نداشتیم و انگار هرسال یك چیزی تكرار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت‌الله مهرآوران با انتقاد از فضای نمایشگاه‌ كتاب مبنی بر اینكه هرسال به همان شكل اتفاق می‌افتد و هیچ زیبایی و آرایشی در كار دیده نمی‌شود، در عین حال از وزارت فرهنگ و ارشاد خواست تا ترفندی برای حفظ ارزش بیشتر كتاب نزد مردم بیندیشد.
 
این بازیگر و كارگردان پیش‌كسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌و‌گویی با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری تصریح كرد: متاسفانه ما هیچ‌وقت در ارتباط با نمایشگاه‌هایمان نوگرایی نداشتیم و انگار هرسال یك چیزی تكرار می‌شود و فقط می‌خواهیم آثارمان را ارائه بدهیم؛ در حالی كه ما باید برای جذب مردم یك ترفندی بیندیشیم اما هرسال می‌بینیم همان اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال همین نمایشگاه كتاب هرسال به همین شكل برگزار می‌شود و هیچ زیبایی و آرایشی در كار دیده نمی‌شود. تبلیغ مهم‌تر از ارائه آثار است. من فكر می‌كنم انتشارات‌ هم به دلیل گرانی دل به كار نمی‌دهند و فقط می‌خواهند آثارشان را ارائه بدهند.
 
وی سپس با بیان اینكه هرسال از نمایشگاه كتاب دیدن می‌كند، خاطرنشان كرد: به نظرم یكی دیگر از دلایلی كه مردم ما كمتر كتاب می‌خوانند، این است كه واقعا كتاب در سبد اقتصادی‌شان جایی ندارد كه دلیل این امر ناشی از گرانی كتاب‌هاست. به نظرم وزارت فرهنگ و ارشاد باید ترفندی برای حل این مشكل داشته باشد تا مردم راحت‌تر بتوانند كتاب تهیه كنند.
 
مهرآوران در ادامه در پاسخ به اینكه فكر می‌كنید چقدر لازم است سینماگران ما نیز اهل مطالعه باشند و این اقدام چقدر می‌تواند در كار هنرمندان تاثیرگذار باشد، گفت: بی‌تردید هر هنرمندی لازم است كه كتاب بخواند به دلیل اینكه هرچقدر سطح مطالعه بالا باشد، بیشتر می‌تواند در كارش موفق باشد و افق دیدش و نگاهش بیشتر خواهد شد. من شخصا خیلی علاقه‌مندم بگویم تاریخ و روان‌شناسی دو مقوله‌ای هستند كه هنرمند حتما باید از آن ها آگاهی داشته باشد؛ به ویژه رمان كه تصویر را در ذهن مجسم می‌كند. به اعتقاد من كتاب هم‌ذات هنرمند است. 
 
این هنرمند همچنین درباره اینكه آیا سینماگران و هنرمندان تلویزیون ما می‌توانند با ساخت فیلم و سریال‌هایی در همین زمینه مردم را به مطالعه ترغیب كنند و اگر این اتفاق بیفتد چطور از شعارزدگی پرهیز شود، بیان كرد: تلویزیون تنها از طریق هنرمند نیست كه بتواند مردم را ترغیب و تشویق كند بلكه برنامه‌های دیگری نیز می‌تواند در این زمینه داشته باشد اما مسلما نوع تاثیرگذاری یك هنرمند بر مردم فرق می‌كند و به خاطر صداقتی كه در كارش دارد قطعا تاثیرگذاری‌اش روی مردم بیشتر است. به عنوان نمونه اگر یك سناریو درست نوشته شود و به درستی هم كارگردانی و بازی شود، بی‌تردید تماشاگر دوست دارد با هنرمند ارتباط بگیرد.
 
مهرآوران در پایان اظهار كرد: متاسفانه در حال حاضر آثاری كه برای مردم ارائه می شود، بسیاری از نیازمندی‌های مردم در آن ها دیده نمی‌شود و كارها بیشتر خنثی هستند تا اینكه تاثیرگذار باشند.
 
 
انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.