سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین مرکز منطقه ای یونسکو در اصفهان و بنیاد علمی اکو

تفاهمنامه همکاری بین مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری یونسکو (IRIS) یونسکو در اصفهان و بنیاد علمی اکو (ECOSF) منعقد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان،  اعلام کرد: این تفاهمنامه همکاری با هدف توسعه ارتباطات بین‌المللی در زمینه‌های علمی و فناوری و در جریان برگزاری کارگاه آموزشی بین‌المللی کارآفرینی مبتنی بر فناوری برای کشورهای در حال توسعه منعقد شد.

بنیاد علمی اکو با هدف توسعه همکاری‌های علمی و فناوری برای توسعه اقتصادی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) از حدود هفت سال گذشته در اسلام آباد شکل گرفته است.

تربیت نیروهای متخصص و ماهر، ارتقای سطح علمی موسسه های تحقیقاتی، ارزیابی مسائل مربوط به فناوری، چگونگی انتقال فناوری مدرن و مبادله اطلاعات علمی که می تواند سهم عمده ای در ارتقای روابط میان کشورهای عضو از جمله در زمینه های علوم و فناوری داشته باشد از جمله وظایف بنیاد علمی اکو است.
10 کشور ایران، پاکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو هستند.
بر اساس این گزارش، رئیس بنیاد علمی اکو در این باره گفت: امیدواریم ضمن انعقاد تفاهمنامه با مرکز آیریس، همکاری‌های بنیاد علمی اکو با این مرکز را افزایش دهیم.
پروفسور 'منظور سمرو' همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی برای کشورهای در حال توسعه در اصفهان افزود: قصد داریم برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را در دیگر کشورهای در حال توسعه ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: برگزاری این کارگاه می‌تواند برای همه کشورهای در حال توسعه مفید و موثر باشد.

کارگاه آموزشی بین‌المللی کارآفرینی مبتنی بر فناوری برای کشورهای در حال توسعه توسط مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری یونسکو (آیریس) از پنجم تا هشتم اردیبهشت در اصفهان برگزار شد.

آشنایی با اصول و تجارب مربوط به کارآفرینی، تعیین فرصت‌های کسب و کار، فعالیت‌های اصلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و محرک‌های اصلی برای شرکت‌های نوپا، مدل‌های کسب و کار، قابلیت سرمایه‌گذاری مطمئن برای کسب و کارها و آشنایی با تدوین و ارائه موثر طرح کسب و کار از جمله مباحث این کارگاه آموزشی بود.

کارشناسان داخلی و خارجی از کشورهای ایتالیا، مالزی، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، لبنان و عمان در این کارگاه شرکت داشتند.

پیش از این نیز همکاری ها و دیدارهایی بین مسئولان دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی استان اصفهان با مسئولان بنیاد علمی اکو صورت گرفته بود.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.