سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

راه اندازی باشگاه کتاب خوانی کودک و نوجوان در فارس

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه اندازی و تاسیس باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی احمدی رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه اندازی و تاسیس باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این برنامه ای ملی و بسیار کم هزینه است جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و هدف اصلی همه گیر کردن کتاب خوانی و جلب مشارکت مردمی در کتابخوانی است.
 
احمدی افزود: در ابتدای هر دوره در هر شهرستان یک مجموعه کارگاه های آموزشی برگزار می شود و افراد واجد صلاحیت و علاقمند به مدیریت و سازماندهی باشگاه ها در این کارگاه ها شرکت می کنند تا علاوه بر آشنایی با اصول سازماندهی باشگاه و هدایت آن با روش های استاندارد، ترویج کتابخوانی و همچنین نقد ارزیابی کتاب آشنا شوند.

وی ادامه داد: در روزهای ٢٤ و ٢٥ اردیبهشت ماه امسال، شهرستان های شیراز، ارسنجان، اوز، ممسنی و رستم کارگاه های آموزشی را برگزار می ککند.

 احمدی اظهار داشت: باشگاه های کتابخوانی برای ثبت مشخصات خود پس از دریافت معرفی نامه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خود به پایگاه اینترنتی www.bookpromotion.ir مراجعه کنند و مربیانی باید امکان تاسیس باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان دارند که آموزش های لازم را دیده باشند.
 
رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه گروه های سنی مختلف در زمان ثبت نام جدا خواهد شد، تصریح کرد: کودکان ٧ تا ٩ ساله، کودکان ٩ تا ١١ ساله، نوجوان ١١ تا ١٤ ساله و نوجوانان ١٤ سال به بالا هر کدام در یک باشگاه حضور خواهند داشت و حداقل ١٢ نفر جهت تشکیل باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان  باید عضویت داشته باشند.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.