سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

رشد 320 درصدی عواید موقوفات حوزه‌های علمیه در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: دریافت عواید موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه طی سال‌های اخیر 320 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت‌الاسلام ستار علیزاده افزود: دریافت عواید موقوفات مربوط به حوزه‌های علمیه طی سال‌های اخیر 320 درصد رشد داشته است که در راستای اجرای امینانه نیت واقف صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 20 وقف جدید در خصوص حوزه‌های علمیه در شهرستان بابل شناسایی شد، گفت: 32 سند مالکیت موقوفات در خصوص حوزه‌های علمیه در ساری و بابل با 400 هکتار اخذ شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه 10 پرونده دعاوی موقوفات حوزه‌های علمیه در مراجع قضایی تعیین و تکلیف شد، افزود: تعامل و همفکری خوبی بین حوزه‌های علمیه و اوقاف وجود دارد و در این راستا ائمه جمعه کمک بسیاری می‌کنند.

علیزاده با عنوان اینکه همه ما مدیون وقف هستیم، گفت: وقف در حوزه‌های علمیه را می‌شود زنده کرد و برخی از حوزه‌های علمیه از نظر مالی دارای مشکل هستند که با روند احیای موقوفات حوزه‌های علمیه می توان این مشکلات را برطرف کرد.

وی با اعلام اینکه اگر امروز وقف در جامعه و در تمامی حوزه‌ها ترویج داده شود بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود، افزود: نام و یاد انسان واقف پس از مرگ هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و نام واقف همیشه زنده می‌ماند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.