400 هکتار از اراضی موقوفات با اجرای 210 حکم قضایی در مازندران احیا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 210 مورد از احکام صادره به‌نفع موقوفات مازندران طی سال 95 در استان اجرا شد، گفت: این احکام اجرایی شده منجر به احیای بیش از 400 هکتار از اراضی موقوفات در مازندران شده است.

وی افزود: حفاظت و حراست از موقوفات وظیفه ذاتی سازمان اوقاف است و در این راستا با هیچ شخص حقیقی و حقوقی مماشات نمی‌کند و فقط در راستای عمل به وظایف شرعی و قانونی خود عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه اوقاف در راستای حفظ موقوفات یک مسؤولیت شرعی و قانونی بر عهده دارد که به اصول آن پایبند است، گفت: تعامل با تمامی نهادها، سازمان‌ها و اشخاص در راستای زنده نگه‌داشتن نیت موقوفه وظیفه اوقاف است و در راستا با همه مسؤولان تعامل سازنده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف در راستای وظایف شرعی و قانونی از یک متر موقوفه گذشت نمی‌کند، افزود: کمکاری در حفظ موقوفات وظیفه شرعی بر عهده متولی موقوفه می‌گذارد و باید از تمامی اراضی موقوفات طبق نظر واقف حفاظت و حراست شود.

علیزاده با اشاره به اینکه اوقاف در راستای حفاظت از موقوفات برخی پرونده‌های دعاوی در محاکم قضایی دارد که مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: طی سال گذشته 393 پرونده دعاوی موقوفات مازندران در محاکم قضایی تعیین و تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه 210 مورد از احکام صادره به‌نفع موقوفات مازندران طی سال 95 در استان اجرا شد، افزود: این احکام اجرایی شده منجر به احیای بیش از 400 هکتار از اراضی موقوفات در مازندران شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار