سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

کاهش 21 درصدی بارش در مازندران

بارش در هفت ماهه اول سال آبی در مازندران 21 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهندس قربانعلی خدابخشی مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: در هفت ماهه اول سال آبی (از مهر لغایت فروردین ماه سالجاری ) مقدار بارش در مازندران حدود 400 میلی متر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 21 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه مقدار بارش در مقایسه با شاخص دوره دراز مدت نیز حدود 9 درصد کاهش نشان می دهد افزود: عمدتا کاهش ها مربوط به مناطق شرقی و مرکز مازندران بوده که در برخی از مناطق این رقم بالغ بر 40 درصد است .

خدابخشی حجم آبدهی 7 رودخانه مهم استان از جمله چشمه کیله،هراز، بابلرود و تجن را در هفت ماهه اول سال آبی 1180 میلیون متر مکعب اعلام کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23درصد و در مقایسه با دوره شاخص درازمدت 34درصد کاهش نشان می دهد.

مدیر دفتر مطالعات آب منطقه ای مازندران وضعیت تغییرات حجم آبخوان آب زیرزمینی استان را در مقایسه با ماه قبل حدود 6 میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با ماه مشابه گذشته 38 میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با ماه مشابه دراز مدت 21 میلیون متر مکعب کاهش اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.