سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک در کابل

نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک توسط محمد محقق در کابل افتتاح گردید .

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محقق معاون ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک در کشور را افتتاح کرد.

در این نمایشگاه که به ابتکار عمل آطاق هاى تجارت افغانستان وبخش خصوصى جمهورى اسلامى ایران بر گذار شده بود ، نمایندگانی از کشور های ایران، ترکیه، هندوستان، پاکستان و چین حضور داشتند .

معاون ریاست اجرائیه، برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک در کابل را، گام بلندی در راستای رونق تجارت و صنعت در کشور دانسته و از سرمایه گذاران خواست تا در عرصه صنعت پلاستیک، بیشتر سرمایه گذاری کنند. استاد محقق گفت که متاسفانه به دلیل چند دهه جنگ، افغانستان از نبود نیروی انسانی متخصص در بخش های مختلف رنج می برد و نیاز است تا به ظرفیت سازی در بخش های گوناگون توجه بیشتر صورت گیرد.

معاون ریاست اجرائیه با اشاره به نقش سکتور خصوصی در رشد اقتصادی افغانستان، بر فراهم سازی زمینه های سرمایه گذاریِ سرمایه گذاران، در بخش های مختلف تاکید کرد. استاد محقق فراورده های صنعت پلاستیک را با اهمیت دانسته گفت که فراوردهای این صنعت ، مورد استفاده در بسیارى از عرصه هاى زندگى میباشد ، که توجه به این عرصه ضرورت اساسى مرحله فعلى کشور است .

 قربان حقجو معین وزارت تجارت و صنایع، سید کمال سادات معین جوانانِ وزارت اطلاعات و فرهنگ و خان جان الکوزی معاون اطاق های تجارت از دیگر سخنرانان این نمایشگاه بودند که بر اهمیت فراورده های صنعت پلاستیک و ضرورت توجه بیشتر در این عرصه تاکید کردند.


انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.