سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی شوراها در سه شهر استان

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمدگفت : در سه شهر استان انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت تمام الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ عباس رسولی در جمع خبرنگاران گفت: در انتخابات تمام الکترونیک، فرایندهای احراز هویت و اخذ رأی به صورت الکترونیکب انجام می شود.

وی با بیان اینکه انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه به دو صورت نیمه مکانیزه و تمام مکانیزه برگزار می شود، افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در استان به صورت تمام الکترونیکی است.

رسولی تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری نیز به صورت نیمه مکانیزه برگزار می شود که در این فرایند احزار هویت نیز به صورت نیمه مکانیزه است.

وی افزود: در انتخابات تمام الکترونیکی تعرفه اخذ رأی وجود ندارد و در شعبی که انتخابات الکترونیکی در آن انجام می شود افراد با کارت ملی احراز هویت شده و برای انتخابات ریاست جمهوری تعرفه دستی و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کارت هوشمند دریافت می کنند.

رسولی اظهار کرد: در فرایند انتخابات الکترونیکی رأی دهندگان باید کد نامزدهای شورا شهر و روستا را یادداشت کرده و پس از دریافت کارت مخصوص اخذ رأی، کدها را در سیستم ثبت کنند و با نمایش اسم و عکس نامزد مورد نظر رای خود را تایید کنند.

وی تصریح کرد: پس از تأیید فرایند رأی دهی توسط رأی دهنده تعرفه چاپ شده و در مخزن تعبیه شده در زیر صندوق قرار می گیرد.

رسولی بر داشتن همراه آشنا به کامپیوتر برای افراد کم سواد یا بی سواد تاکید کرد.

انتهای پیام/غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.