سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

قرارداد ۲۰۰ واحد صنعتی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی منعقد شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: سال گذشته ۲۰۰ واحد صنعتی با شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان قرارداد منعقد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مصطفی آمره در نشست با سفیر ارمنستان در مرکز خدمات فنی و کسب و کار استان با اشاره به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اظهار داشت: بیش از دو هزار و 500 واحد با این شرکت قرارداد دارند که 200 فقره شامل بیش از 230 هکتار آن در سال گذشته اتفاق افتاده و روند افزایشی نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده است.

وی افزود: از میان واحدهای صنعتی که با این شرکت قرارداد دارند، بیش از یک‌ هزار و 500 واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری گرفته و در حال تولید هستند، در استان مرکزی شهرک‌های صنعتی در سراسر استان پراکنده هستند که همه آنها شامل واحدهای صنعتی و شرکت می‌شوند و در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: برخی از شهرک‌های صنعتی به‌لحاظ موقعیتی، رشد بیشتری داشتند مثل صنایع اراک و همین‌طور محلات که به سبب داشتن منابع سنگ تراورتن واحدهای بسیاری در قالب شرکت شهرک‌ها در آنجا مستقر شده‌اند.

آمره بیان کرد: استقرار در شهرک‌های صنعتی براساس سیاست‌های دولت فرصت‌هایی مثل معافیت مالیاتی را دربر دارد و واحدهایی که به بهره‌برداری می‌رسند مشمول هفت سال معافیت مالیاتی هستند و در برخی مناطق این معافیت به 13 سال هم قابل ارتقاء است.

وی ادامه داد: طبق این معافیت در شهرک‌های صنعتی، واحدهای صنعتی بابت اخذ پروانه هیچ وجهی پرداخت نمی‌کنند و تلاش شده هزینه تامین زیرساخت‌ها به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی عنوان کرد: شرکت شهرک‌ها در ایران و استان زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است، دو ماموریت اصلی را داریم که شامل ماموریت سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود.

آمره اضافه کرد: در ماموریت سخت‌افزاری ایجاد شرکت‌ شهرک‌های لازم برای واحدهای کوچک و متوسط، تملک زمین، آماده‌سازی شهرک‌ها، طراحی، ایجاد و تامین زیرساخت‌ها در شهرک را برعهده داریم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی دارای 31 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری است که بخش عمده زیرساخت‌های آنها همچون آب، برق و گاز آماده است.

10 شهرک صنعتی در استان مرکزی مجهز به تصفیه‌خانه است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با اشاره به آسیب‌های توسعه صنعتی گفت: در 10 شهرک تصفیه‌خانه صنعتی داریم و در مباحث زیست محیطی، این مهم از اولویت‌های شرکت شهرک‌ها بوده و به‌همین منظور تلاش می‌کنیم آسیب‌های توسعه صنعتی را به حداقل برسانیم.

آمره افزود: استان مرکزی در مرکز کشور و نزدیک به پایتخت است و 60 درصد بازار مصرف استان در پایتخت بوده و استان مرکزی به لحاظ موقعیت و شرایط در وضعیت خوبی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در رابطه با سیاست‌های دولت در حمایت از صنایع کوچک و متوسط استقبال خوبی از سوی شرکت‌های صنعتی اتفاق افتاد، به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، سرمایه‌گذاری صنعتی هم در این استان با اقبال روبه‌رو شده و در حال حاضر سرمایه‌گذارانی از استانبول و یک شرکت چینی در حال بررسی برای سرمایه‌گذاری در استان مرکزی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی بیان کرد: ماموریت دوم که ماموریت نرم‌افزاری است در حوزه توسعه صنعتی بوده و این مهم براساس مدل توسعه صنعتی ملل متحده بوده و از جمله اقدامات در این ماموریت توسعه خوشه‌های صنعتی، توسعه فناوری واحدهای صنعتی و غیره است.

آمره ادامه داد: در رابطه با این موضوع واحدهایی که بخواهند تکنولوژی خود را ارتقاء دهند حمایت می‌شوند و برای تحقق این مهم خوشه فن‌بازار منطقه‌ای استان مستقر شده است.

وی عنوان کرد: بومی‌سازی تکنولوژی و توسعه بازار واحدهای کوچک و متوسط از اقدامات دیگر در این حوزه هستند زیرا واحدها خود به تنهایی قادر به تامین هزینه‌های بازاریابی و غیره نیستند و به همین منظور حمایت می‌شوند، تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، ارائه خدمات فنی و مهندسی به واحدها و غیره هم از اقدامات این حوزه هستند که ارائه خدمات به واحدهای صنعتی در ارمنستان هم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی افزود: آماده پذیرش هیئت‌های تجاری از ارمنستان هستیم، ظرفیت‌های مناسبی در ایران مثل پایین بودن نرخ انرژی و دستمزد وجود دارد که می تواند مزیتی برای سرمایه‌گذاری باشد.

تضمین سود سرمایه‌گذاری خارجی توسط دولت یکی دیگر از فرصت‌های مطلوب برای سرمایه‌گذاری در ایران است.

انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.