سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

۱۵هزار سفیر سلامت در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 16 درصد خانوارهای رفسنجان و انار سفیر سلامت آموزش‌ دیده دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  احمد جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 16 درصد خانوارهای شهرستان‌های رفسنجان و انار سفیر سلامت آموزش‌ دیده دارند به طوری که 15 هزار نفر سفیر سلامت در این خانوارها وجود دارد.

جمالی زاده در همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی گفت : سه ‌هزار سفیر سلامت دانش ‌آموزی و 12 هزار سفیر سلامت خانوار در این دو شهرستان ثبت نام شده و آموزش های لازم را دیده اند.

وی  افزود: کتاب "راهنمای آموزش سفیران سلامت دانش‌آموزی" با سرفصل‌ هایی مربوط به تغذیه، کنترل استرس و ... معرفی و آموزش‌های لازم به این سفیران داده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان گفت: دیابت، سکته‌های قلبی و مغزی، فشار خون بالا و غیره به دلیل تغییر سبک زندگی در خانواده ها رو به افزایش است و سن سکته‌ های قلبی و مغزی در جامعه کاهش یافته است.

وی  خاطر نشان کرد: برنامه خودمراقبتی و سفیران سلامت در راستای طرح تحول نظام سلامت تدوین شده است و خودمراقبتی و تربیت سفیران سلامت در چهار حیطه فردی، اجتماعی، سازمانی و گروه‌های خودیار تدوین شده و براساس زمان‌ بندی قرار است هر سال 10 درصد جمعیت زیرپوشش دارای سفیر سلامت باشند.

وی گفت: کاری که سفیران سلامت انجام می‌دهند براساس آموزش‌هایی است که دریافت می‌کنند و آن را به سایر افراد خانواده و جامعه منتقل می ‌کنند.

جمالی زاده بیان کرد: میزان مصرف نمک، چربی‌ها، قند و شکر در کشور ما بالاتر از میانگین جهانی بوده و از طرفی مصرف میوه و سبزیجات پایین ‌تر از میانگین جهانی است که این روش غلط باید اصلاح شود.

وی افزود: تا زمانی که مردم مراقب سلامتی خود نباشند حرکتی در جهت رشد و سلامتی خود و افراد خانواده و اجتماع صورت نخواهد گرفت.

استان کرمان چهار دانشگاه علوم پزشکی دارد و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شهرستان های رفسنجان و انار را پوشش می دهد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.