سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

رقابت برندهای مازندران در عرصه های بین المللی + تصاویر

برنامه ریزی برای معرفی برندهای مازندران در عرصه بین المللی در حال انجام است.

یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نخستین جشنواره برند برتر مازندران در ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: پس از برگزاری این جشنواره و شناسایی برندهای برتر و رفع چالش های آن ها، این برندها در عرصه بین المللی هم به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه مجموعه نظام صنفی با رعایت زیرساخت های قانونی می توانند برای برند سازی اقدام کنند، افزود: با رفع موانع برای واحد های تولیدی و صنفی، اصلاح قوانین مربوطه برای آن ها نیز انجام می شود.

صادقی با بیان اینکه برند سازی به عنوان یک ضرورت جهت رقابت و ارتقای کیفیت در تولیدات است، گفت: عنوان برند، محصولات را در مصارف خارجی و داخلی استاندارد می کند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: پذیرش ذهنی کالا در ذهن مصرف کننده رابطه مستقیمی با قدرت رقابت و کیفیت خواهد داشت.

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این جشنواره برای نخستین بار در کشور با پیشگامی مازندران، با حضور اصناف و بازاریان، فعالان حوزه کسب و کار و تولیدکنندگان استان با هدف حمایت از ظرفیت های تولید بومی و ملی و ثبت توانمندی های تولیدات استانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه مازندران سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر است، افزود: این گردشگران با ورود به مازندران با نشان های تجاری آشنا می شوند و در صورت اعتماد به آن ها، درآمد و اشتغال هم بیشتر می شود.

محمدپور گفت: فرهنگ مشتری مداری، کسب اعتماد مشتری و خلق نام های تجاری از مواردی است که واحد های صنفی باید به آن توجه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در خصوص وجود نام های مشابه در برندها، افزود: مرکز مالکیت معنوی و ثبت برندهای تجاری توسط کمیسیون نظارت بر اصناف، وظیفه کنترل و نظارت بر نام های مشابه در برندها را بر عهده دارند.

افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنفی و رونمایی از تمبر یادبود از دیگر برنامه های این جشنواره بوده است.

در پایان این جشنواره از 10 برند برتر استان که در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت موفق به ایجاد برندهای بومی، منطقه ای و توسعه بازار شدند، قدردانی شد.

انتهای پیام/ ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.