سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه اجتماعی 15 هزار کولبر مرزی در کردستان

برای نخستین بار در کشور 15 هزار نفر از کولبران مرزی این استان با حمایت های این صندوق، بیمه می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبار احمدپور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: طبق تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کردستان تمامی کولبران مرزی این استان که دارای مجوز هستند، بیمه اجتماعی می شوند. 

وی اضافه کرد: طبق این تفاهم نامه 50 درصد از میزان پرداختی بیمه کولبران مرزی توسط این صندوق و استانداری کردستان پرداخت می شود. 

احمدپور اظهار کرد: قبل از امضای این تفاهم نامه نیز این صندوق در اقدامی ابتکاری بیمه کولبران مرزی در شهرستان بانه را شروع کرده بود و تاکنون 2 هزار نفر از آنها بیمه شده اند. 

وی با اشاره به اینکه 2برابر حق بیمه پرداختی هر فرد در قالب این صندوق توسط دولت پرداخت می شود اضافه کرد: حق بیمه پرداختی سالانه از سوی هر فرد از 2 میلیون و 100 هزار ریال تا چهار میلیون و 800 هزار ریال است که مبنای پرداخت این حق بیمه سطح درآمد متقاضی است که برای آن هشت سطح درآمد تعیین شده است. 

احمدپور گفت: سرپرستان خانوارهای روستایی می توانند با توجه به درآمد ماهیانه خود، در هشت سطح درآمدی به صورت خوداظهاری نسبت به عضویت در این صندوق اقدام کنند. 

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان افزود: انتخاب سطح درآمدی بالاتر به معنی دریافت حقوق مستمری بیشتر بوده و این مطلب یکی از ویژگی های منحصر بفرد این صندوق بیمه است. 

منبع:ایرنا

انتهای پیام /ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.