سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انوشیروانی: از مدیران ورزشی می خواهم که همیشه حقیقت را در نظر بگیرند

بحث بودجه مالی در فدراسیون وزنه برداری مورد انتقاد سرمربی تیم ملی قرار گرفته و از مسئولین خواسته که بیشتر به فکر وزنه برداری باشند.

سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : پس از پایان المپیک 2016 ریو، قصد داریم برای المپیک 2020 توکیو، پشتوانه سازی کنیم. باید به جوان‌ترها میدان بدهیم. برهمین اساس تیم جوانی را راهی دو مسابقه قهرمانی بزرگسالان آسیا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی خواهیم کرد.جوانگرایی ریسک بالایی دارد ولی فارغ از کسب نتیجه در این مسابقات، وزنه‌برداران جوان تیم ملی نیز تجربه حضور در میادین بین المللی را پیدا می‌کنند. اگر این نفرات در نخستین تجربه خود موفق به مدال آوری شوند، وزنه برداری کشورمان از این پشتوانه‌ها در آینده استفاده خواهد کرد.

انوشیروانی در ادامه افزود: هم اکنون فدراسیون وزنه‌برداری برای برپایی اردوی تیم‌های ملی بودجه بالایی را هزینه‌ می‌کند. همچنین از طرح‌های مختلفی که دارد باید پشتیبانی کند. باید هیئت‌های وزنه برداری استان‌های کشور از نظر مالی رسیدگی شوند. از این رو پرداخت‌های مالی به فدراسیون فشار می‌آورد، اما من مطمئن هستم ظرف روزهای آینده شرایط اردوها ایده‌آل می‌شود. اگر چه انتظار ما این است که از وزنه‌برداری حمایت ویژه‌ای شود.

وی در پایان گفت: تقاضای من از مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که همواره حقایق را مد نظر قرار بگیرند. در المپیک ریو اگر حق بهداد سلیمی خورده نمی‌شد، وزنه‌برداری 3 مدال طلا می‌گرفت و بیش از پیش به کاروان ورزشی ایران کمک می‌کرد. این عملکرد فوق‌العاده باید دیده شود.ما سال‌‌هاست که به ورزش‌های پایه مثل شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک بودجه‌های خوبی می‌دهیم ولی موفقیت‌های آنها تا چه اندازه بوده است؟ چرا وزنه‌برداری باید در ردیف هشتم یا نهم ردیف بودجه قرار بگیرد؟ من که سال‌هاست در وزنه‌برداری هستم معتقدم اگر می‌خواهند به شنا و دیگر رشته‌‌های پایه بودجه بیشتری اختصاص دهند نباید حق وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو که مدال‌های با ارزشی برای ایران در المپیک و بازی‌های آسیایی گرفته‌اند را نادیده بگیرند. هرچه قدر دلشان می‌خواهند به هر رشته‌ای بودجه دهند ولی از سهم ما کاسته نشود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.