سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

تصویب اصلاندوز به عنوان نقطه مرزی بندر ریلی ایران با جمهوری آذربایجان

استاندار اردبیل گفت: اصلاندوز بعنوان خط مرز خروجی رسمی ریلی کشور امروز به تصویب هیات دولت رسید که جا دارد در این مورد از شخص رییس جمهوری و هیات وزیران تشکر و قدردانی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: با تصویب این طرح مهمترین و بزرگترین گام برای تشکیل بندر خشک اصلاندوز برداشته شد که با اجرای آن تحول عظیمی در منطقه مغان ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: گمرک اصلاندوز به مدت 18 سال راکد شده بود که بعد از این مدت در دولت تدبیر وامید مقدمات لازم برای تبدیل آن به مرز ریلی فراهم واکنون شاهد تصویب آن در هیات دولت بعنوان مرز خروجی رسمی ریلی کشور هستیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح مذکور در پروتکل کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان به امضارسیده است، افزود: این طرح در سفر الهام علی اف به تهران در اسفند ماه سال 95 نیز در پروتکل همکاری های 2 کشور به امضا رسید.

خدابخش از احداث پل بر روی رودخانه ارس در اصلاندوز خبر داد و گفت: برای طراحی این پل باید مشاور مطالعات لازم جهت اجرا را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح بندر خشک در اصلاندوز افزود: بخش خصوصی در راستای عملیاتی شدن این اقدام به سرمایه گذاری جهت ساخت انبار و سردخانه خواهد کرد.

خدابخش افزود: احداث پایانه ها وساختمان های ادرای هم در مکان مورد نظر ضروری است که باید اقدام لازم در این مورد هم عملیاتی شود.

وی افزود: تصویب این مهم در در هیات دولت استان اردبیل را از بن بست خارج کرده وزمینه صاردات محصولات تولیدی به کشورهای همسایه را مهیا می سازد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.