معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از راه اندازی پارک لجستیک در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امیر امینی گفت:استان اردبیل به دلیل قرار گرفتن در شریان توسعه چهار مسیر شرق، غرب، شمال و جنوب ظرفیت توسعه ای را داراست و بر همین محور پارک لجستیک به دلیل هم‌مرزی این استان با جمهوری آذربایجان و آسیای میانه راه‌اندازی می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در چهار مسیر خود به استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و زنجان متصل می‌شود، ضرورت دارد مطالعات پارک لجستیک در شاهراه توسعه استان اردبیل مورد دقت و توجه قرار گیرد.

معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه ریزی توسعه راه های ارتباطی استان اردبیل 800 کیلومتر راه دسترسی مناسب را در دستور کار قرار داده ایم اظهار داشت:در حال حاضر 200 کیلومتر راه اصلی و 120 کیلومتر نیز بزرگراه در حال احداث است که تا 300کیلومتر نیز توسعه می یابد.

امینی افزود: 200 کیلومتر راه اصلی عریض نیز در استان اردبیل در برنامه‌ریزی قرار گرفته است که عملیات اجرائی بخشی از آن در حال اجراست.

وی به پیگیری تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و آغاز مطالعات راه آهن اردبیل – پارس‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: با پیشنهادات و پیگیری‌های متعدد استاندار اردبیل ،تلاش می کنیممنابع مالی این پروژه عظیم را تامین وسعی خواهد شد تا سال 97 راه آهن اردبیل – میانه تکمیل و به بهره برداری برسد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای مطالعات خط ریلی اردبیل – پارس‌آباد نیز هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا بتوانیم با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: فاینانس داخلی یا خارجی هیچ ریسکی را به سمت بانک نداشته بلکه سرمایه‌گذاران باید از نتایج آن در مسیر توانمندی پروژه‌های اجرایی استفاده کنند، افزود: ما در حال حاضر در حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله B.O.Tبه عنوان روش‌های تأمین مالی استفاده می‌کنیم تا پروژه‌های متعدد به سرانجام برسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.