سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانون مداری مهمترین ویژگی مدیران مدارس استثنائی است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: قانون مداری، عدالت محوری و مخاطب محوری از ویژگی‌های بارز مدیران مدارس استثنائی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عصر امروز، همایش مدیران مراکز استثنایی استان آذربایجان غربی با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مشاور وی در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

دکتر مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این جلسه با بیان اینکه مدرسه محل تمرین آمادگی برای حضور در جامعه است؛ اظهار کرد: مدرسه محوری در مدارس استثنائی یک پروژه موفق جهانی است که باید ظرفیتهای آن ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه کار با دانش آموزان استثنائی ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ افزود: روانشناسی خاص دانش اموزان و اولیا آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر قدمی ادامه داد: پاسخگویی و ارتباط موثر با اولیا، نظارت بر ارزشیابی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنائی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کسب دانش بروز و مهارت متناسب با مخاطب حوزه آموزش و پرورش استثنائی یک ضرورت است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همه عناصر فعال در مدرسه از معلم تا دانش آموز باید پژهنده و جستجوگر باشند.

عیسی محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان با اذعان به تحصیل ۲ هزار و ۲۱۸ دانش آموز در مدارس استثنائی استان اظهار کرد: ۲۷ فضای آموزشی دانش آموزان استثنائی با ۹۰ کد آموزشی در استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز آموزشی اختلالات یادگیری در استان گفت: ۲ هزار دانش آموز با شرایط خاص نیز بصورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

محمدی از پوشش تحصیلی ۹۵. ۶ درصدی در حوزه آموزش و پرورش استثنائی خبر داد و افزود: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تعمیر و تجهیز به مدارس استثنائی استان تزریق شده است.

کسب رتبه‌های کشوری توسط دانش اموزان استثنائی استان در مسابقات ورزشی، فرهنگی و علمی و کمبود نیروی تخصصی و توانبخشی در این حوزه از دیگر موضوعات مطرح شده توسط این مقام مسئول بود.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.