سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

ظرفیت سالانه 141 قطعه مولد در چهار واحد پرورش شترمرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: درطول سال در شهرستان های دهگلان و بیجار، چهار واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 141 مولد وجود داردکه تا 200 قطعه نیز ظرفیت پرورش دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خالد جعفری گفت: در شهرستان سقز نیزیک واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 35 قطعه پروانه تاسیس دریافت کرده و در حین ساخت است.

وی با اشاره به واحدهای نیمه صنعتی پرورش شترمرغ در استان افزود: در شهرستان قروه پنج واحد با ظرفیت 70 قطعه ، یک واحد با ظرفیت 70 قطعه در شهرستان بانه و یک واحد با ظرفیت 25 قطعه در شهرستان سقز از جمله این واحدها است.

جعفری از وجود یک واحد پرورشی با ظرفیت چهار قطعه در شهرستان بیجار و 2 واحد به ظرفیت 52 قطعه در شهرستان دهگلان، از دیگر واحدهای نیمه صنعتی پرورش شترمرغ در کردستان خبر داد.

وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت پروتئین کردستان یکی از شاخص ترین طرح های پرورش شتر مرغ در استان کردستان و غرب کشور است، گفت: در سال 1379 این شرکت با مساحت هفت هکتاری، سالانه ظرفیت تولید 120 قطعه مولد، 150 قطعه پرواری و تولید 2 هزار و 500 جوجه شتر مرغ را دارد.

انتهای پیام/م ح


جعفری با اشاره به اینکه ازپرورش دهندگانی که زنجیری فغالیت میکنند حمایت میکنیم،گفت: در حال حاضر صدور مجوز شتر مرغ پرواری با حداقل ظرفیت 200 قطعه، حداکثر ظرفیت در تک سنی 600 قطعه و در چند سنی هزار قطعه، امکان پذیر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.