سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

افزایش میانگین سهم سلامت در کشور

تصویب مالیات دخانیات و کاهش پرداخت از جیب مردم گام های موثری در حوزه سلامت بود که مجلس برداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی هماهنگی حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت در جلسه مشترک هیات های امنا و برنامه ریزی عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک آمایش کشور در ساری سهم سلامت در منطقه را ۸.۵ بیان کرد و گفت: این درصد در کشور، پس از اجرای طرح تحول سلامت به ۷.۲ رسیده است که ۱.۳درصد با میانگین منطقه فاصله دارد.

وی افزود: هیات امنا در ساختار کشور، نقش مجلس در دولت را ایفا می کند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اعضا هیات امنا باید به قوانین آگاهی داشته باشند، افزود: یکی از رویکردهای که در هیات امنا به آن توجه شده است استفاده از چهره های مالی، اقتصادی، حقوقی و تخصصی کردن آن است.

موهبتی به تشکیل کمیسیون های مشترک دائمی اشاره کرد و گفت: اعضای هیات امنا باید برای استفاده بهینه از ظرفیت این هیات، اطلاعات کافی را داشته باشند.

وی به راه اندازی سامانه ای جهت آگاهی با قوانین جدید اشاره کرد و افزود: در این سامانه آخرین قوانین تدوین شده در اختیار هیات امنا قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت هیات امنا در توسعه دانشگاه استفاده کنیم، گفت: برنامه عملیاتی در حوزه زمانی شرایط خاصی دارد و امروز در سال اول برنامه ششم توسعه قرار گرفتیم که باید از این فرصت استفاده کنیم.

موهبتی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به حوزه سلامت توجه ویژه شده است، گفت: در بند۱۰ برنامه ششم توسعه، پرداخت از جیب مردم به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تصویب مالیات دخانیات و کاهش پرداخت از جیب مردم گام های موثری در حوزه سلامت بود که مجلس برداشته است.

معاون وزیر بهداشت همچنین بر توجه به فرآیند برنامه ریزی تاکید کرد و گفت: فرآیند برنامه ریزی از تبیین برنامه عملیاتی آغاز می شود.

موهبتی با بیان اینکه در اجرای برنامه باید به زمان، کیفیت و هزینه توجه شود، افزود: پس از برنامه ریزی و اجرا باید به پایش برنامه توجه شود و روسای دانشگاه ها به آن توجه ویژه داشته باشند

وی با تاکید بر بازخورد و اصلاح برنامه ها گفت: باید در اجرای برنامه ها به انتقادها و اشکالات وارده توجه جدی کنیم تا این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.