سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افزایش 40 درصدی فضای فیزیکی بهداشت و درمان آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش 40 درصدی فضای فیزیکی بخش بهداشت و درمان آذربایجان شرقی در مقایسه با ۳ سال پیش خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صومی به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران افزود: 140 هزار متر مربع  از 400 هزار متر مربع فضای فیزیکی که در این مدت ساخته شده تاکنون به بهره برداری رسیده و مابقی تا پایان آذرماه افتتاح خواهد شد.
به گفته وی در این مدت 680 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضای فیزیکی اختصاص یافته است که 100 میلیارد تومان از این میزان را خیران پرداخت کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی  تبریز با اشاره به اهمیت توسعه اورژانس های درمانی بیمارستان های استان یادآور شد: فضای فیزیکی اورژانسهای بیمارستانی حدود دو برابر شده و به 7265 متر مربع رسیده و تعداد تخت های آنها از 66 به 151 تخت در سه سال گذشته افزایش یافته است.
صومی سلامت روان را از حوزه های مغفول  بهداشت و درمان استان دانست و افزود:23.5 جمعیت استان دچار اختلالات روانی هستند ولی کمتر از 10 درصد آنها مشکلشان را قبول و نسبت به درمان آن اقدام می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی  تبریز خاطر نشان کرد:یک نفر روانشناس در تمامی مراکز سلامت مشاوره های لازم را به افراد می دهند و در سه سال گذشته 926 هزار نفر در سه سال گذشته غربالگری روانی شده و از این تعداد 14 هزار و 181 نفر به روانپزشک ارجاع داده شدند.
صومی همچنین اعلام کرد:۳۰ تخت روانپزشکی در بیمارستان های اسکو،جلفا،بناب،بستان آباد،سراب و میانه افتتاح و ۱۰۰ تخت به  تعداد تخت های موجود بیمارستان رازی تبریز افزوده خواهد شد.
تقی زادیه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی  تبریز  نیز گفت: در سه سال گذشته تعداد تخت های بیماران بد حال از ۳۳۷ به ۵۴۰ تخت،تخت های nicu از ۱۶۲ به ۲۷۲ تخت و تعداد تخت های دیالیز از ۱۳۱ به ۲۹۴ تخت افزایش یافته است.
درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز تولید برنامه های آموزشی در صداوسیما،غربال و پایش تمامی کارکنان ادارات و فعالیت 200 هزار سفیر سلامت را از برنامه های در نظر گرفته برای پیشگیری از اختلالات روحی روانی افراد جامعه برشمرد.
انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.