سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تنها راه حل مقابله با رکود، توسعه بازارهای بین‌المللی است

نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در شرایط رکود اقتصادی بخش خصوصی با ایجاد ارزش‌افزوده و توسعه فعالیت‌های خود می‌تواند رکود را مدیریت کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی خیر الهی در نخستين جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در سال جديد، واگذاری معادن به بخش خصوصی واقعی را عامل موفقیت بخش معدن و صنایع معدنی برشمرد و تاكيد كرد: قیمت تمام‌شده پروژه‌های معدنی بخش خصوصی یک‌سوم بخش دولتی است و بايد از این توانمندی برای توسعه بهره‌برداری معادن استفاده کرد.

خیر الهی خواستار هزینه شدن حقوق دولتی دریافت شده از بخش معادن برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های این بخش شد و گفت:جاده‌سازی و به‌روز شدن ماشین‌آلات صنایع معدنی می‌تواند به توسعه این بخش کمک کند.

دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه تصریح کرد: طی رایزنی‌های به‌عمل‌آمده مقرر شد هلدینگ  ایتالیایی    IMM فعال در  زمینه سنگ ،معدن و ماشین‌آلات وابسته  در نمایشگاه سنگ اصفهان که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود ، حضور یافته و زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینار های آموزشی برای فعالان بخش معدن استان فراهم سازد.

شهریار شعبانی اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین این هلدینگ و اتاق بازرگانی مقررشده که در نمایشگاه کارارای ایتالیا در سال 2018 زمینه حضور شرکت‌های معدنی استان اصفهان در این نمایشگاه فراهم شود .

وی از تشکیل کارگروه دانش‌پژوهان معدن و صنایع معدنی ذیل کمیسیون با حضور استادان دانشگاه رشته معدن و زمین‌شناسی دانشگاه‌های اصفهان خبر داد و گفت: در این کارگروه طرح‌های تحقیق و توسعه  معادن و صنایع معدنی استان با همکاری شرکت ایمیدرو موردبررسی قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.