سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

تخصیص اعتبار 570 میلیون ریالی برای مرمت خانه قاجاری کازرونیان

مسئول اداره کل میراث فرهنگی فارس از مرمت خانه تاریخی کازرونیان واقع در بافت تاریخی شیراز متعلق به دوره قاجاریه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیامک بصیری مسئول فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این اثر در سال 1354 با شماره 1225 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
بصیری افزود: هزینه مرمت خانه کازرونیان از محل اعتبارات ملی با هزینه ای بالغ بر 570 میلیون ریال تخصیص داده شده است و مرمت در قسمت های اضطراری و استحکام بخشی بنا در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: تخصیص اعتبارات ملی در قالب مشارکت در راستای حمایت مالکین و متصرفین بناهای تاریحی با مشارکت مالکین اقدام به مرمت در قالب عقد تفاهم نامه انجام می شود.

بنابراین گزارش، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، از مالکین خانه های تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور دعوت می کند به منظور تامین بخشی از هزینه های مرمت و حفاظتی خانه خود با مراجعه به معاونت میراث فرهنگی این اداره کل به آدرس، شیراز پشت ارگ کریم خانی،خیابان 22 بهمن ،خانه محتشم، نسبت به عقد تفاهم نامه اقدام کنند.
 
خانه کازرونیان از بناهای دوره قاجاریه محسوب می شود که در سال 1298 هجری بنا شده است.
 
موقعیت محلی آن در محبه گودعربان و به فاصله کوتاهی از مسجد شیخ علیخان قرار دارد و در حال حاضر نیز در تملک آقای جعفر کازرونیان قرار دارد.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.