رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: از حوزه گردشگری ۸ میلیارد دلار در سال 95 درآمد داشته ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشستی با اعضای سازمان‌های مردم‌ نهاد استان فارس بیان کرد: در سال 95 از حوزه گردشگری در کشور 8 میلیارد دلار درامد حاصل شده است که موضوع حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری باید به دغدغه مسئولان تبدیل شود.

احمدی پور افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد فرصت‌های بی‌نظیری با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی دارند به گونه ای که در سال 95 از حوزه صنایع‌دستی45 میلیارد تومان فروش و  237 میلیون دلار صادرات انجام شده است.

وی اظهار داشت: سمن‌ها حامی و پشتیبان  سازمان میراث فرهنگی هستند و باید یک نظام مدون برای همکاری با سمن‌ها در تمام ایام سال تدوین شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به پیگیری طرح یک‌فوریتی ایجاد تولید و اشتغال در روستاها اشاره کرد و گفت: با تصویب مجلس یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص می یابد که در این راستا 500 روستای کشور را با  هدف ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در اولویت مشخص کرده‌ایم.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار