سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

دانشگاه کاشان میزبان هنر گچبری در معماری ایران

نشست تخصصی هنر گچبری در معماری ایران دوره اسلامی با تاکید بر دوره های سلجوقی و ایلخانی در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر اجرایی این نشست علمی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این نشست تخصصی به همت دانشگاه کاشان و دانشگاه بامبرگ (اتو فریدریش) آلمان و با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان و موزه اشیاء اسلامی بومیلر در روزهای دوم و سوم اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه برگزار می شود.

دکتر نوری شادمهانی، محورهای این نشست را فن شناسی(تکنیک، اجرا، مصالح، ابزار و رنگ)، نقوش و آرایه های تزیینی در هنر گچبری، بررسی عوامل مؤثر در شکل گیری و کیفیت تزئینات گچی(نقش کارفرما، طراح با استاد گچکار، اقلیم) بیان کرد و اظهار داشت: در این نشست همچنین پنلِ پرسش و پاسخ با استادکاران خبره و پیشکسوت گچ بری سنتی ایران برگزار خواهد شد. 

وی هدف از برگزاری این نشست را تاکید بر آرایه های گچ بری در تزئین بناهای اسلامی ذکر کرد و افزود: این آرایه های گچی از یک طرف ریشه در معماری پیش از اسلام دارند و از طرف دیگر با تاثیرپذیری از تعالیم اسلامی در بناهای دوره های سلجوقی و ایلخانی متجلی شده اند.
دکتر نوری شادمهانی، مهمترین ویژگی این نشست تخصصی را حضور و سخنرانی پروفسور کورن از استادان بنام معماری اسلامی در جهان بیان کرد و افزود: در این نشست ۲۵ مقاله ی پذیرفته شده از اساتیدِ برجسته ی دانشگاهی و نیز استادکاران مجرب معماری به صورت سخنرانی ارائه می گردد.




انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.