اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بحث تنوع مدارس و تأثیر آن در نظام تعلم و تربیت عنوان کرد: وجود تنوع در مدارس عدالت آموزشی را تحت تأثیر قرار میدهد.
وی ادامه داد: مدارس نباید در دستهبندیهای مختلف قرار گیرند چراکه این مسئله در کیفیت آموزشی تأثیر گذاشته و تبعیض آموزشی خوشایند نیست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: مدارس دولتی باید از نظر آموزشی تقویت شوند و تنوع موجود در این نوع مدارس کاسته شود چراکه ممکن است در غیر این صورت دانشآموزان در شرایط مناسب آموزشی با افت تحصیلی و حتی ترک تحصیل مواجه شوند بنابراین بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکلات کاهش تنوع و افزایش کیفیت در روند تعلیم و تربیت است.
وی گفت: تغییر رویکرد در روند سطحبندی مدارس باید اتخاذ شود چراکه قشر عظیم جامعه مدارس عادی را برای تحصیل انتخاب میکنند و وجود سطحبندیهای مختلف در این نوع مدارس درست نیست.
عباسی در مورد وجود مدارس غیردولتی اظهار کرد: این مدارس دارای اساسنامه هستند و علاوه بر کمک به امر آموزش و تعلیم و تربیت از نظر مسائل اقتصادی در آموزش و پرورش نقش بسزایی دارند.
وی افزود: روند فعالیت در مدارس غیردولتی و سرمایهگذاری در آن ضابطهمند بوده و قانون جدید مربوط به این مدارس باعث بهبود امر نظارت و تنظیم قوانین و مقررات شده است.
انتهای پیام/