به گزارش
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین جلسه ارائه نتایج پژوهش بررسی مبانی نظری و عملیاتی توسعه مشارکت در آموزش وپرورش در ابعاد مختلف (سند جامع مشارکت) با حضورمرضیه گرد معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و برخی از اساتید دانشگاه فرهنگیان ، مدیران و معاونان پژوهشی حوزه های مختلف ستادی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.
در این جلسه گرد اظهار کرد: با توجه به اهداف سازمانی همچنین اهمیت و جایگاه نقش مشارکت در ابعاد مختلف آموزش وپرورش با رویکرد علمی بر آن شدیم که کار پژوهشی در این زمینه انجام دهیم .
وی با اشاره به ماموریت های سازمان در جلب مشارکت های مردمی و توسعه مدارس غیر دولتی افزود: 2 هدف بزرگ برعهده داریم که هم توسعه مدارس غیر دولتی با رعایت بعد حاکمیتی و نظارتی را مد نظر داشته همچنین سراغ دستگاهها و نهادهای مختلف رفته تا بتوانیم از حمایت آنان در مشارکت آموزش وپرورش بهره مند شویم.
گرد تصریح کرد: در حال حاضر 14 عنوان پژوهشی را در سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در دست اجرا داشته و تاکید داریم که اقدامات و برنامه های سازمان را با توجه به نتایج پژوهشی اجرایی و عملیاتی کنیم .
وی با تشکر از پژوهشگر این پروژه وناظر آن اظهار کرد: نتایج خوبی از پژوهش فوق برای تدوین سند جامع مشارکت به دست آمده است که امیدواریم با رفع نواقص آن بتوانیم در آینده نزدیک از نتایج آن بهره وری لازم را انجام دهیم .
گرد افزود : با توجه به تکلیف سازمان و درخواست شورای عالی آموزش وپرورش مبنی بر ارایه سند جامع مشارکت، اهتمام داشتیم که تهیه سند بر مبنای پژوهش با توجه به سند تحول بنیادین صورت گیرد و امیدواریم با ارایه آن به شورای عالی آموزش وپرورش در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در حوزه مشارکتی آموزش وپرورش باشیم که نتایج و پیشنهادات کاربردی طرح را در اختیار سایر معاونت ها قرار می دهیم .
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی بیان کرد: کاربست این پژوهش می تواند نکات حقوقی که ما در سازمان به آن نیاز داریم و مشکلات بخشنامه ای را که با سایر دستگاهها مواجه هستیم؛ با اتخاذ سیاستهایی منجر به راهکار و با ارائه برنامه مرتفع نماید.
گرد اظهار امیدواری کرد که با تشکیل جلسات آتی و بررسی دقیقتر نتایج پژوهشی سند جامع مشارکت نیاز است تا به هم اندیشی عمیق در حوزه مشارکت دست یابیم تا از این طریق نتایج آن به سایر حوزه های آموزش وپرورش و در سطح دستگاهها و جامعه تعمیم یابد.
گفتنی است؛ سید رسول حسینی پژوهشگر پژوهش فوق به طور خلاصه گزارشی از نتایج پژوهش بررسی مبانی نظری و عملیاتی توسعه مشارکت در آموزش وپرورش در ابعاد مختلف ( سند جامع مشارکت) را ارایه نموده و سپس اعضای جلسه با ارایه سوالاتی در خصوص پژوهش مذکور نکاتی را متذکر شدند.