سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

ضرورت فرهنگسازی برای استفاده از تولیدات داخلی

رییس شورای فرهنگ عمومی استان دراولین جلسه این شورا با اشاره به شعار سال ، اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال گفت : این شعار یکی از دغدغه های جدی فرهنگ عمومی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد : باید برای فرهنگسازی استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی قدم هایی موثری برداشته شود ‌و مردم به مصرف تولیدات داخلی سوق پیدا کنند .
 
 
 
وی اضافه کرد : به جلسه شورای فرهنگ عمومی باید از دو منظر فضای مشترک عمومی و فضای مقطعی ، مناسبتی توجه کرد .
 
نماینده ولی فقیه در استان ، بررسی وضعیت فرهنگ عمومی و مسائل اولویت دار در استان و وظیفه ی شورا در برابر حل این مسائل را فرهنگ عمومی دانست .
 
وی اضافه کرد : در این جلسات باید مناسبتهای مقطعی مانند انتخابات ، ماه رمضان ، ماه محرم هم مطرح و بررسی شود.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ، کاهش منکرات ، برجسته سازی و احیا معروفها را از جمله مصادیق رصد فرهنگ عمومی ، دانست .
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به انتخابات ، مهمترین رویداد سیاسی کشور هم اشاره کرد و تهمت ، دروغ ، غیبت و تبلیغات مخرب در فضای مجازی را از جمله آسیبهای انتخابات و دغدغه های فرهنگ عمومی در این زمینه ذکر کرد .
 
وی افزود : عده ای در انتخابات سلامت اخلاقی را رعایت نمی کنند و با نقدهای غیر منصفانه و غیر صادقانه اساس نظام را زیر سوال می برند و در مردم ایجاد یأس و نا امیدی ایجاد می کند .
امام جمعه قزوین گفت : دین ، اخلاق ، اصول ، ارزشهای الهی ، انسانی و معنوی در دوران پر نوسان انتخابات نباید قربانی شود .
 
وی گفت : به طور میانگین سالی یکبار انتخابات انجام می شود و ما نباید در انتخابات وحدت ، آبروی انسانها ، امنیت اجتماعی ، توصیه های امام ، رهبری و ولایت مداری را زیر پا بگذاریم .
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به ضرورت نقد در جامعه اشاره و بیان کرد : باید در نقدها معیار های امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کرد .
 
وی افزود : نقدها نباید به نظام آسیب بزند اما تعطیل کردن نقد هم بیشترین آسیب را به نظام می زند .
 
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد : سیاست ما عین دیانت ما ست و حرکت سیاست و دیانت در امتداد هم باعث هم افزایی می شود .
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت : در شورای فرهنگ عمومی باید دغدغه ی نظام ، دین و مردم داشته باشیم .
 
سیده حمیده زرآبادی ، نماینده ی مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی هم گفت : برای برگزاری هدفمند جلسات ، موارد اولویت دار فرهنگی مشخص و با نظرات اعضا راهکارها ارائه شود .
 
زرابادی با اشاره به اینکه سلامت انتخابات یک رویکرد فرهنگی است ، گفت : بد اخلاقی های انتخاباتی نباید انجام شود و در فضای مجازی نباید آبروی کسی را ریخت و او را تخریب کرد.
 
وی افزود : باید تخصص و توانمندی افراد را برای گرفتن پستهای مهم در نظر گرفت .
 
دراین جلسه دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان برای داشتن خروجی مطلوب ، زمان ثابت و از پیش تعیین شده برای برگزاری جلسات ، موضوعات مشخص شده و اجرایی شدن مصوبات تاکید کردند.
 
اعضا همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کردند: از به وجود امدن بد اخلاقی انتخاباتی و تخریب نامزدها در انتخابات جلوگیری شود .
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.