قزوین؛

مسکن، ازدواج و اشتغال اولویت امسال استان

استاندار قزوین گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی، افزایش صادرات و سرمایه گذاری خارجی، توجه به تامین مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان و واگذاری کارها به بخش خصوص از اولویت های امسال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ وی در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جدید افزود :  توجه به مسکن خانواده شهدا، روستاییان، نیازمندان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هم در دستور است.
 
مسکن، ازدواج و اشتغال اولویت امسال استان
 
استاندار بیان کرد: هر سال باید موضوع اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال شود تا به شرایط مطلوب برسیم و دغدغه رهبری کاهش یابد.

وی گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در استان هم باید بخش معدن مورد توجه بیشتر باشد و از رئیس سازمان صنعت انتظار دارم ظرفیت های معدنی را در گزارشی اعلام کند تا با برنامه ریزی مناسب برای استفاده از این بخش اقدام شود.

وی بیان کرد: اگر کاری در یک روز انجام می شود نباید آن را به روز دیگر موکول کنیم و بوروکراسی و طولانی کردن کارها در پیچ و خم های اداری موجب بی اعتمادی و نارضایتی مردم می شود.


استاندار در ادامه با اشاره به اجرایی شدن برنامه های پیش بینی شده در استان اضافه کرد: در سال گذشته با هدف گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری صادرات توانستیم ۶۷۵ میلیون دلار صادرات را محقق کنیم.

وی گفت: سهم تعیین شده برای استان ۴۳۰ میلیون دلار بود که با تلاش مضاعف به ارقام بیشتری دست یافتیم که اگر همت می کردیم صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری قابل دسترس بود.

همتی بیان کرد: با تعهدی که دادیم و تلاش همه مدیران و تولیدکنندگان و صنعتگران توانستیم ۲۲ هزار و ۳۵۲ شغل در استان ایجاد کنیم و امسال هم همین تعداد را در اهداف خود تعریف خواهیم کرد.

استاندار گفت :  سال گذشته با تلاش خوب مدیران دستگاههای اجرایی و بانکها بیش از یک هزار میلیارد تومان به بیش از ۶۴۰ واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت شد .

وی گفت: تحقق سرمایه گذاری خارجی یک میلیارد دلاری و صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری تا یک میلیارد دلار را در برنامه امسال تعریف کرده ایم و امیدواریم به آن دست یابیم.

همتی اظهارداشت: در استان تعداد ۵۰۰ واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد داریم که برای تکمیل آنها اقدام خواهیم کرد.
استاندار یادآورشد:  همچنین در بخش تسهیلات ازدواج جوانان  ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و امسال هم این روند با جدیت دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان نمره قابل قبولی گرفتیم هرچند مشکلات و نقاط ضعفی هم داریم که باید با برطرف کردن آن به سمت شرایط بهتر گام برداریم.

همتی گفت : در شرایطی که اقتصاد ما مصرف گرا و متکی به نفت است و تحریم ها نیز کار را سخت تر کرده می توان از کارهای انجام شده راضی بود و عملکرد مدیران را در مقایسه با سایر استانها مثبت ارزیابی کرد.

وی اضافه کرد: امسال توجه به استفاده از ظرفیت گردشگری منطقه و فعال کردن آبگرم ها با کمک بخش خصوصی و حمایت از ساخت هتلها برای اقامت مسافران در اولویت خواهد بود.

همتی درادامه به انتخابات هم اشاره کردوگفت:انتخابات برای ما بسیار مهم وحیاتی است اماموجب نخواهد شد کارهای خود را متوقف یا معطل کنیم و سرگرم انتخابات شویم.

استاندار یادآورشد: همه تلاش و امکانات خود را بکار می گیریم تا انتخاباتی قانونمند، توام با آرامش و امنیت و اخلاق با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود اما هیچ کاری دچار وقفه نخواهد شد و عقب نخواهد افتاد.

وی از برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی هم خبرداد و اظهارداشت: با هماهنگی امام جمعه  امیدواریم جلسات این شورا به صورت مستمر و ماهانه با دستور جلسات مهم کار خود را آغاز کند و به نتایج خوبی هم برسیم.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار