سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

ضرورت راه‌اندازی خانه‌ مهارت در کوهبنان

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای کوهبنان گفت: اگر بخواهیم، شاهد افرایش تولید باشیم، لازم است، خانه‌های مهارت را راه‌اندازی کنیم.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ باقری ، مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کوهبنان گفت: لازم است در هر محله خانه‌ های مهارتی راه اندازی شود تا علاقه‌ مندان در هر شرایط و زمانی بتوانند در راستای کسب مهارت گام بردارند.

وی افزود: از همه واقفان و خیران تقاضا می‌کنم تا فضاهای مازاد خود را تحت عنوان خانه‌های مهارت در اختیار مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان قرار دهند تا در راستای تجهیز و راه‌اندازی آنها اقدام کنیم و جوانانی که به دنبال شغل و مهارت هستند، بتوانند از این بستر و فضا استفاده کنند و مهارت‌ های لازم را در اشتغال اشتغال فراهم کنند.

باقری خاطر نشان کرد: در واقع لازمه اشتغال داشتن مهارت است و باید به این مقوله برسیم که خانه‌های مهارت می‌تواند گام مهمی در این راستا باشد.

وی تصریح کرد: در صدد هستیم تا در مدارس، اصناف، و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان بحث مسابقات ملی مهارت را اجرا کنیم و در حقیقت محکی است که جوانان شهرستان کوهبنان بتوانند خودشان را با سایر جوانان استان و کشور مقایسه کنند.

باقری یادآور شد: در بحث آموزش‌هایی که در سال 95 ارائه دادیم، بیش از 650 نفر در قالب تیم‌های ثابت و سیار شهری و روستایی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و با مهارت‌های مختلف آشنا شدند که از نظر عملکرد آموزشی کوهبنان جزو برترین‌های استان کرمان است.

وی گفت: نظر به اینکه دانش‌آموزان هم باید در کنار درس و بحث با مهارت‌ ها و مشاغل مختلف آشنا شوند، طبق تفاهمنامه منعقد شده باید هر دانش‌آموز یک مهارت کسب کند و براساس برنامه مدون دانش‌آموزان با همراهی مربیان و دبیران خود از کارگاه‌ ها و کلاس‌ های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بازدید دارند.

باقری گفت: با توجه به آب و هوای مساعد شهرستان کوهبنان، همچنین درآمدزایی بالا و نیاز کم برخی محصولات به آب در راستای آموزش کشاورزان در زمینه افزایش مزارع زعفران‌کاری، پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ و انواع نهال واقدام کردیم.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.