سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ابتکاری عمار حکیم؛

برگزاری نشستی با حضور ایران، عراق، مصر، ترکیه و عربستان برای حل بحران های منطقه

عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق، از طرح ابتکاری خود برای برگزاری نشست ۵ جانبه متشکل از ایران، عراق، مصر، ترکیه و عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری آلمان، سید «عمار حکیم» رئیس بزرگ‌ت رین فراکسیون پارلمانی در عراق امروز در یک کنفرانس خبری در سفارت عراق در قاهره، طرح ابتکاری خود برای برگزاری نشست منطقه‌ای با حضور 5 کشور ایران، عراق، مصر، عربستان و ترکیه با هدف دستیابی به راهکار حل بحران‌های منطقه را اعلام کرد.

وی گفت: در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر این طرح را مطرح و پیشنهاد کرده اگر قاهره این طرح را اقدامی درست می‌ داند، آن را مورد بررسی قرار دهد زیرا مصر یک کشور قدرتمند و موثر و دارای ایفای نقش رهبری در منطقه است.

حکیم در سفر به قاهره با السیسی، سامح شکری وزیر خارجه مصر و احمد الطیب شیخ الأزهر دیدار کرده است.

حکیم با اشاره به چالش‌های مشترک پیش روی مصر و عراق، بر همکاری بین دو کشور در زمینه امنیتی تأکید کرد و افزود: تروریسم نتیجه افکار تکفیری است و در این زمینه باید دیدارهایی بین ائمه نجف و مسئولان الازهر برگزار شود.

وی در ادامه اخبار مربوط به اینکه حامل پیامی از جانب ایران برای مصر بوده است، را تکذیب و ابراز امیدواری کرد کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس به اجرای گفتگوی مستقیم با عراق اقدام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.